Drugi Lodospad pod Rakuską Czubą

26/02/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Lodospad zrobiony podczas pierwszego dnia obozu zimowego KW BB. Po męczącym podejściu nad Zielony Staw (plecak wyładowany na tydzień) i ogrzaniu się w schronisku (ponad 20 stopni mrozu), szybko podchodzę wraz z Mariuszem pod Rakuską Czubę by chociaż trochę powspinać się na wylanych tam lodach. Najtrudniejszy jest „Drugi Lodospad w Świstówce”, od razu kierujemy się więc pod niego - słusznie zakładamy, że przy obecnej temperaturze więcej „nie urobimy”.

Lodospady Zahradky i Veverkov

18/02/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Po ostatnim dużym opadzie i nieciekawych prognozach na niedzielę nie ma szans na porządną drogę mikstową, umawiam się więc na tatrzańskie lodospady – przyda się jakaś luźna akcja na odstresowanie :) W ostatniej chwili zmienia mi się partner na wyjazd, ale dzięki temu mogę zabrać skitury :) Głównym celem jest Lodospad Zahradky (WI5) w Dolinie Staroleśnej, później w zależności od warunków i chęci planujemy albo zrobić jakiś drugi lodospad albo wyjść gdzieś wyżej na turach.

Żleb Grosza, Staroleśny Szczyt

07/01/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Wspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Tym razem czas na wspinanie lodowe i Lodospady Grosza. Od dawna jednak zakładałem, że jeżeli na te lody się wybiorę to będę chciał iść dalej żlebem, przejść dodatkowy lodospad u jego wylotu i wyjść na Sławkowski Szczyt – tym sposobem uda się zrobić całą Drogę, nie tylko jej początek. Dołącza do mnie Mariusz, który zgłaszał chęć wzięcia udziału w konkretnej wyrypie, stąd też wydaje się moim pomysłem zachwycony :)

Kuluar Kurtyki, Próg Mnichowy

18/03/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Wspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Zima dobiega końca, trzeba więc zmotywować się do intensywniejszego działania. Plan przed weekendem zakłada działanie dwudniowe, z noclegiem w Starym Schronisku. Na sobotę umawiam się z Krzyśkiem, który jest w okolicy, na nocleg i niedzielę dojechać do mnie ma Jacek i chcemy w końcu załoić coś mocniejszego. Kończy się niestety tylko na sobocie. Mimo iż zapowiadana jest fatalna pogoda (opady śniegu + wiatr), nie odpuszczamy i stwierdzamy, że Kuluar Kurtyki zrobimy nawet przy burzy z huraganem, a poza tym przejście w takich warunkach będzie bardziej „klimatyczne” ;)

Lodspady Adin Usmev i Mrozekov, Dolina Białej Wody

27/02/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Nareszcie – tydzień w Tatrach :D Po raz kolejny biorę się za organizację obozu zimowego KW Bielsko-Biała. Tym razem na bazę wybieramy Schronisko przy Popradzkim Plesie, co w porównaniu do dwóch minionych lat w Białej Wodzie pozwala nam się cieszyć wręcz luksusowymi warunkami pobytowymi :) Pierwszego dnia nie trafiam jednak od razu na miejsce, najpierw wraz z Mariuszem meldujemy się w Dolinie Białej Wody by wyjątkowo (poniedziałek!) samotnie cieszyć się dobrze wylanymi lodospadami.

Lodospad Kaskady, Dolina Białej Wody

28/01/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Zapowiadają piękny weekend i świetny warun, nie ma więc co się zastanawiać – trzeba jechać w Tatry na cały weekend :) Na sobotę planujemy rozgrzewkę na lodospadach w Białej Wodzie. Niestety tuż przed wyjazdem wysypuje się nam jedna osoba i finalnie działamy w trójkę – do mnie i Krzyśka na miejscu dołącza Łukasz (Madness).

Lodospady, Słowacki Raj

06/01/2017Tagi: Skały,Skały - Słowacja,Wspinanie lodowe

Mimo zapowiadanych, ponad 20-stopniowych mrozów, postanawiamy wykorzystać dodatkowy dzień wolny od pracy w najlepszy możliwy sposób – wspinając się :) Na Tatry nie ma szans więc postanawiamy wybrać się na lodospady do Słowackiego Raju, co planowaliśmy już od dawna.

Lodospad Ciężki, Dolina Białej Wody

27/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Na sobotę (jedyny pogodny dzień) nie wyszedł planowany mikst na Pustej Straży (brak chętnych), wbiliśmy więc z Krzyśkiem na Lodospad Ciężki, który nie do końca był jeszcze gotowy na dziabanie :P Reszta towarzystwa albo próbowała coś udziałać na turach albo wybrała się turystycznie na Młynarza.

Dolina Białej Wody obóz KW - prolog

22/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Wybrane foty z obozu zimowego KW BB w Białej Wodzie. Podobnie jak w zeszłym roku pełniłem funkcję „chatara”, więc nie zważając na nic musiałem w chacie przesiedzieć cały tydzień :) Piątkowa tura oraz sobotnie wspinanie lodowe w osobnych relacjach. Tutaj zdjęcia zrobione od poniedziałku do czwartku.

Lodospad Veverkov, Dolina Staroleśna

13/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Długo się do tego zbieraliśmy, ale w końcu udało się wybrać na jakiś lodospad tatrzański :) Ponieważ się jednak pochorowałem i wyjazd był mocno naciągany, wybieramy wariant mało męczący tzn. wyjeżdżamy na Hrebeniok i ruszamy pod najbliższe lody.

ZOBACZ CAŁOŚĆ...

Obóz KW w Białej Wodzie - Lodospad Kaczy, Ascety, Ciężki, Doublis-Skłodowski (Pusta Straż)

02/03/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Wybrane zdjęcia z obozu zimowego KWBB w Białej Wodzie. Tydzień spędzony w surowej chacie bez bieżącej wody i prądu plus codzienne wspinanie :) Pierwsze trzy dni minęły na szkoleniu ze wspinania lodowego - działaliśmy na Lodospadzie Kaczym i Ciężkim. W czwartek udało się dorzucić do kolekcji Lodospad Ascety, w piątek urobiliśmy z Kućką trudności drogi Doublis-Skłodowski, w sobotę wróciłem na Lodospad Ciężki i zrobiłem go w całości. Niestety przez pierwsze dni pobytu prawie cały czas sypało co znacznie ograniczyło możliwości działania. Pięknie zrobiło się dopiero na weekend...