WHP 114, Kościelec (wycof)

28/01/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie zima

Prognozy na niedzielę nie są zbyt optymistyczne, więc tym razem wybieramy się na krótszą, ale treściwą drogę – WHP114 na Kościelcu. Obawiamy się czy przy mocnym wietrze poradzimy sobie z trudnościami technicznymi w kopule szczytowej ale postanawiamy spróbować.

Droga Ratowników, Kościelec

09/07/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie lato

Po raz kolejny prognozy nie są zbyt dobre więc znowu trzeba próbować działać na niskiej ścianie. Po polskiej stronie ma być lepiej więc stawiamy na Zachodnią Kościelca, z planem na Lobby Instruktorskie i nową Drogę Ratowników. Gdy w dwójkę stawiamy się pod ścianą, okazuję się jednak, że nie była to zbyt dobra decyzja – nie wiedzieliśmy, że wczoraj mocno lało :( A że po opadach Kościelce nie nadają się do wspinania wiadomo nie od dziś…

Setka, Zadni Kościelec

19/02/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie zima

W planach na niedzielę była Droga Korosadowicza na Kazalnicy ale po opadzie z piątku na sobotę plan musiał ulec zmianie. Decydujemy się z Jackiem na Setkę, inną drogę będącą w planach na ten sezon. Do naszej dwójki w ostatniej chwili dołącza jeszcze Mariusz („Kućka”) więc jest wesoło :) Pod ścianę dostajemy się dość sprawnie, mimo iż ostatni odcinek trzeba przecierać – wschodnia ściana Kościelca nie jest zbyt popularna/łatwa zimą więc ciężko było liczyć na ślady po poprzednikach ;)

Północny Filar, Świnica

29/01/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie zima

Po rozgrzewce na lodospadach Białej Wody w sobotę wieczorem przenosimy się na Halę Gąsienicową. Następuje kolejna zmiana planu bo Łukasz z Jackiem postanawiają zrezygnować z planów wspinaczkowych na Słowacji i wybrać się z nami. Do Murowańca podchodzimy w trójkę, Jacek ma dołączyć rano. Niestety Krzyśka coraz bardziej rozkłada choroba i planowany od dawna Filar Świnicy zaczyna się mu oddalać.

Żebro Rzepeckich, Pośredni Granat

18/12/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie zima

Trzy miesiące bez wizyty w Tatrach to zdecydowanie za długo! Niestety z powodu kiepskiej pogody jesień była spisana na straty i sezon letni skończył się w tym roku bardzo szybko. Dlatego też mimo niezbyt zachęcających opinii o warunkach postanowiliśmy rozpocząć sezon zimowy. Na początku trzeba się rozruszać, nasz cel nie może być więc za trudny – pada na Halę i Żebro Rzepeckich. Mamy jechać w czwórkę, nie udaje się, i jak to przeważnie bywa działamy w mocno sprawdzonej trójce :)

Filar Staszla, Zadni Granat

20/03/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie zima

Ostatni dzień zimy trzeba było uczcić jakąś konkretną drogą. Po krótkiej wymianie pomysłów pada na Filar Staszla, do którego przymierzaliśmy się już od dłuższego czasu. Na szczęście tym razem pogoda nie pokrzyżowała nam planów, a z wpisów (i z braku śladów) dowiedzieliśmy się, że droga ostatnimi czasy nie była chodzona. Pewno dlatego, że nie jest ani łatwa, ani krótka :)

Głogowski, Czuba nad Karbem

31/01/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie zima

Mimo słabych prognoz decydujemy się na wizytę w Tatrach z ambitnym planem zaatakowania Filara Staszla. Niestety na miejscu okazuje się, że jest gorzej niż miało być – najpierw ładuje śniegiem, później poprawia wiatrem i mrozem. No ale skoro już doszliśmy na Halę to zrobić coś trzeba :)

Kliś, Kocioł Gąsienicowy

03/01/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie zima

Kilka zdjęć (niestety słabych) z krótkiej wspinaczki na Kotle Gąsienicowym – piątkowej Drogi Klisia. Droga zimowa ale warunki nie bardzo – zamiast zmrożonego śniegu mieliśmy słabe trawy, zamiast podsypanego kominka i zacięcia – czysty drytool. Mieliśmy robić jeszcze jedną drogę ale w tych warunkach nie miało to sensu. Szczególnie biorąc pod uwagę kilkunastostopniowy mróz i chorobę Krzyśka.

ZOBACZ CAŁOŚĆ...

Surdel, Zadni Kościelec i Grań Kościelców

04/10/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie lato

W sobotę nocujemy w Murowańcu po wspinaniu na Zamarłej. Następnego dnia rano ogarniamy sprzęt, umawiamy się ze znajomymi na spotkanie na Mylnej Przełęczy, gdzie rozpoczyna się Grań Kościelców, po czym ruszamy z Krzyśkiem pod Zadni Kościelec by rozprawić się jeszcze z Drogą Surdela. Po dość sporym opóźnieniu (kłopoty ze sprzętem :/) rozpoczynamy w końcu wspinanie, do zespołu udało się załapać również Ani, która zdążyła dotrzeć do nas z pozostałymi znajomymi :)

Prawy Dziędzielewicz i Sprężyna, Kościelec

19/07/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie lato

„Życie taternika dzieli się na cztery okresy: pierwszy, kiedy jeszcze o tej drodze nie słyszałeś, drugi - pełen niepokoju - kiedy wiesz już o jej istnieniu i wiesz już, że musisz ją zrobić. Etap trzeci gdy ją robisz i etap czwarty, cechujący się głębokim spokojem - to życie po przejściu drogi.” Andrzej Wilczkowski "Miejsce przy Stole" o Prawym Dziędzielewiczu.

Byczkowski i Lobby Instruktorskie (3z4), Kościelec

04/07/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie lato

W końcu nadszedł słoneczny weekend w Tatrach więc tatrzańskie ściany zostały oblezione przez spragnionych wrażeń wspinaczy :) Ponieważ jesteśmy w trójkę i nie mamy ochoty na kilkugodzinne podejście w upale, wybieramy w miarę „pewne” drogi na nieodległym Kościelcu. Na pierwszy rzut idzie znana droga Byczkowskiego, która okazuje się całkiem atrakcyjna i to nie tylko z powodu „psychicznej” załupy na przedostatnim wyciągu :)

Prawe żebro, Skrajny Granat

07/02/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie zima

Powrót na Halę po 2 tygodniach, ponownie Granaty i ponownie żebro – tym razem prawe. W planach mieliśmy próbować Filar Staszla ale niestety tuż przed nami w drogę wbił się zespół trójkowy. Na pewno dostarczył im emocji bo z naszej drogi widzieliśmy długi lot prowadzącego z kluczowego miejsca...

Środkowe Żebro, Skrajny Granat

25/01/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie zima

Drugi dzień pobytu na Hali, pogoda nadal do bani :) Dużo świeżego śniegu znacznie przedłużyło naszą przygodę w ścianie. A kluczowy wyciąg dał się mocno we znaki :)

Potoczek, Czuba nad Karbem

24/01/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie zima

Klasyczna zimowa droga na Hali, którą trochę sobie urozmaiciliśmy robiąc ją trudniejszym wariantem :)

Patrzykont, Zadni Kościelec

20/07/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie lato

Kilka zdjęć z drogi Patrzykonta na Zadnim Kościelcu. Drogę robiliśmy w 2 zespołach - ja z Krzyśkiem i Tomek z Ryśkiem. Niestety pod koniec wspinania dopadła nas ulewa - nasz zespół zdążył skończyć drogę, a chłopaki utknęły na przedostatnim wyciągu. Skończyło się małą "akcją pomocniczą" z naszej strony - zjechałem z ostatniego stanu by pomóc kolegom z liną. Zbieranie doświadczenia ma swoją cenę :) Ładna droga z charakterystycznym miejscem 5-kowym na "stającej dęba" płycie.

Stanisławski, Kościelec

28/06/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie lato

Na Halę docieramy w piątkę - ja z Ryśkiem planujemy Drogę Stanisławskiego, Adam, Jurek i Krzysiek - Załupę H. Pierwszy wyciąg trochę straszy z daleka, ale już podczas wspinania okazuje się bardzo przyjemny. Drugi wyciąg jest dość specyficzny bo trzeba pokonać szeroki komin a możliwości jest całkiem sporo. Ładna droga, godna polecenia dla osób mniej doświadczonych.

Filar Staszla, Zadni Granat

19/06/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie lato

Co prawda umówiłem się z Ryśkiem na Filar Świnicy, ale dołącza do nas Jacek i przekonuje nas, że latem to nie jest dobry pomysł. Namawia nas na jedną z ładniejszych kursowych dróg na Hali - Filar Staszla na Granatach. Przystajemy na tą propozycję i później zgodnie przyznajemy, że była to bardzo dobra decyzja. Droga jest długa i różnorodna, przy czym bardzo dobrze asekurowalna. Ciekawy crux i później przyjemna "ścianka-niespodzianka" to elementy charakterystyczne. Później kolejne wyciągi polecam robić na lotnej bo do szczytu daleko a trudności II-nowe. Dużo ringów i haków.

Załupa H, Zadni Kościelec i Gnojek, Kościelec

10/05/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaWspinanie górskie lato

Po przygotowaniu w skałach umawiamy się z Tomkiem na pierwszy wspólny wyjazd na wspinanie w Tatrach. Na celownik obieramy popularną kombinację dróg kursowych - Załupę H na Zadnim Kościelcu i Gnojka na Kościelcu. Na podejściu dopada nas ulewa ale mimo to nie zniechęcamy się. Pierwsza droga nie przypada nam do gustu i nie sprawia żadnych problemów - trudności brak a dużo gruzu. Na Gnojku również działamy sprawnie ale tutaj już musimy trochę się sprężyć.  Dobra rozgrzewka dla początkujących, kilka ładnych ruchów.

Hala Gąsienicowa - kurs lawinowy

01/03/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaTurystyka górska

Wybrane zdjęcia z kursu lawinowego, zorganizowanego przez Topr dla naszego Klubu Wysokogórskiego.

Świnica

01/03/2013Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaTurystyka górska

Drugi dzień zimowego pobytu na Hali. Tym razem wybieramy się na taternicki wierzchołek Świnicy, po drodze trenując asekurację na lotnej. I zbieramy jedno bolesne doświadczenie - w zimie w górach wysokich trzeba smarować twarz gdy świeci Słońce :)

Kościelec

28/02/2013Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaTurystyka górska

Weekend z Ulą na Hali. Pierwszego dnia wychodzimy na Kościelec, przy okazji trenujemy poruszanie się na lotnej, hamowanie czekanem i inne zagadnienia z kursu zimowej turystyki wysokogórskiej. Początkowo chcemy wyjść od strony Czarnego Stawu ale śniegu jest bardzo dużo, więc obchodzimy masyw i na przełęcz dostajemy się od drugiej strony.

Kościelec

01/05/2012Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaTurystyka górska

Zdjęcia z wiosennej wycieczki na Kościelec.

Tatry - doliny reglowe, Karb + Jezioro Czorsztyńskie

26/08/2008Tagi: Tatry Wysokie,Dolina GąsienicowaTurystyka górska

Spędzamy z Ulą kilka dni w Zakopanem. Stąd codziennie ruszamy na wycieczki - ponieważ jestem po zdjęciu gipsu z nogi nadrabiamy zaległości i odwiedzamy nisko położone miejsca jak Sarnia Skały czy Doliny Reglowe. Wyżej w góry ruszamy tylko jednego dnia - wchodzimy na Karb. Jeden dzień poświęcamy też na Jezioro Czorsztyńskie i zwiedzanie zamków nad nim położonych.