Klasyczna i Prawy Heinrich, Zamarła Turnia

06/10/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów PolskichWspinanie górskie lato

Kilka dni przed weekendem w Tatrach spadł śnieg ale na południową wystawę w słoneczny, jesienny dzień można liczyć :) Dlatego też mimo pewnych wątpliwości co do stanu ściany Zamarłej postanawiamy wybrać się na jednodniową akcję z zamiarem przejścia Prawego Kantu Heinricha (VII-). W Dolinie Pięciu Stawów widoki jesienne mieszają się z zimowymi i dopiero po dotarciu do Dolinki Pustej upewniamy się, że ściana jest sucha więc można działać! Ponieważ jednak Słońce jest jeszcze nisko, a wiatr daje się trochę we znaki, postanawiamy nie zaczynać od trudnej (dla nas) drogi, tylko rozgrzać się na Klasycznej – nie robiłem jej jeszcze więc jest dobra okazja.

Jargiło-Paćkowski, Zamarła Turnia

25/06/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów PolskichWspinanie górskie lato

W niedzielę rano trochę się grzebiemy dlatego też pod ścianą meldujemy się później niż planowaliśmy. Aczkolwiek dzięki temu akurat Słońce zaczyna oświetlać nam południowo-wschodnią część ściany Zamarłej czyli miejsce naszej dzisiejszej działalności. Postanawiamy bowiem zmierzyć się z poważną (jak na nasze możliwości) drogą wytyczoną przez zespół Jargiło-Paćkowski. Czekają nas bowiem dwa ciągowe wyciągi za VI+, dopiero trzeci, gdy droga schodzi się z Motyką, jest łatwiejszy.

Prawi Wrześniacy i Aligator, Zamarła Turnia

24/06/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów PolskichWspinanie górskie lato

Zachęceni dobrymi prognozami decydujemy się na 2-dniowe wspinanie na Zamarłej Turni. Początkowo mieliśmy działać w 2 zespołach dwójkowych, ostatecznie byliśmy w trójkę. Po wielogodzinnym dreptaniu pod ścianę decydujemy się rozpocząć od drogi, którą od pewnego czasu miałem „na celowniku” – Prawych Wrześniaków.

Motyka, Zamarła Turnia

03/10/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów PolskichWspinanie górskie lato

Pogoda w Tatrach w końcu zapowiada się nieźle więc na niedzielę umawiamy się ze znajomymi na planowaną od dawna Grań Kościelców. Namawiam Krzyśka by wyruszyć dzień wcześniej i zrobić Motykę na Zamarłej, którą również od dłuższego czasu mieliśmy na celowniku.

Festiwal Granitu, Zamarła Turnia

13/07/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów PolskichWspinanie górskie lato

Czas na kolejną ścianę w Polskich Tatrach. Tym razem na celownik bierzemy Zamarłą i trudniejszą drogę kursową - Festiwal Granitu. Droga znana jest głównie przez jeden dość nietypowy wyciąg - "trawers na rękach", który faktycznie dostarcza sporych emocji początkującym taternikom :) Ale i pozostałe wyciągi (poza pierwszym) są godne uwagi, a szczególnie ładny i estetyczny jest drugi, prowadzący Zacięciem Komarnickich.

Orla Perć

25/08/2012Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów PolskichTurystyka górska

Drugie podejście do Orlej Perci z Bartkiem. Pierwsze zakończyło się niepowodzeniem już przy schronisku - koledze rozpadły się buty :) Tym razem porządnie wyposażeni stawiamy się późnym wieczorem przy Pięciu Stawach. I zamiast kulturalnie położyć się spać dołączamy do imprezy, która kończy się dość późno. Po krótkiej drzemce na ławkach przed schroniskiem, ruszamy na Zawrat. Woda kończy się nam już za przełęczą i pragnienie to jedyne co daje nam się we znaki bo najwyższy szlak Tatr pokonujemy sprawnie i szybko.

Dolina Pięciu Stawów Polskich

01/10/2011Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów PolskichTurystyka górska

Razem z Bartkiem jedziemy w piątek wieczorem do Palenicy i podchodzimy do Schroniska przy Pięciu Stawach. Planujemy przejść całą Orlą Perć i pewno tak by się stało bo siły, ochota oraz pogoda dopisały. No ale na wysokości zadania nie stanęły buty Bartka, które rozpadły się jeden po drugim już po dojściu do schroniska. Poranna reanimacja obuwia nie przyniosła skutków dlatego też musieliśmy zaliczyć smutny odwrót. Cóż, na Orlą na pewno wrócimy, a że wrócę wypoczęty do domu, kolejnego dnia będe mógł jechać z Adamem, Ryśkiem i Markiem na Łomnicę :)

Świnica

03/09/2011Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów PolskichTurystyka górska

W dzień po zdobyciu Rysów wychodzimy ze starego schroniska przy Moku do Doliny Pięciu Stawów (przez Świstówkę). Szybka przerwa na szarlotkę i ruszamy przez Zawrat na Świnicę. Zmęczeni ale i zadowoleni wracamy do Piątki, a następnie do Palenicy, gdzie zostawiliśmy samochód.

Dolina Pięciu Stawów Polskich

20/02/2011Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów PolskichTurystyka górska

Kilka zdjęć z dwóch dni spędzonych w Dolinie Pięciu Stawów (nocleg w schronisku). Plany były ambitne ale nawaliło tyle śniegu, że ciężko było wyjść chociażby na Zawrat. Dlatego skończyło się na spacerowaniu po okolicy i zjeździe na tyłku z progu :)

Dolina Pięciu Stawów Polskich, Zawrat, Kozi Wierch

13/07/2007Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów PolskichTurystyka górska

Zdjęcia z kilkudniowego pobytu w Schronisku w Dolinie Pięciu Stawów Polskich. Wchodzimy m.in. na Zawrat oraz Kozi Wierch.