Orłowski, Galeria Gankowa

04/08/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej WodyWspinanie górskie lato

Przejście tej słynnej drogi było moim marzeniem odkąd zacząłem się wspinać. Gdy stanąłem pod Galerią cztery lata temu by przejść najłatwiejszą drogę na ścianie (Klasyczną), z podziwem spoglądałem na prawo, zastanawiając się czy kiedyś będę miał umiejętności i odwagę by się na Orłowskiego udać. Prawie każdy kto miał już to za sobą, opowiadał o drodze z respektem i potwierdzał, że jest to jedna z najpoważniejszych wspinaczek o szóstkowych trudnościach w Tatrach. Oddalenie ściany od cywilizacji, jej wystawa, wielkość, ograniczone możliwości wycofu, obecna kruszyzna, zagrożenie w przypadku opadów, zawiłe zejście, prawdopodobieństwo zgubienia drogi i samo nagromadzenie trudności na Orłowskim  - brzmi jak egzamin z taternictwa! Gdy tylko pojawiła się okazja – postanowiłem działać :)

Lodspady Adin Usmev i Mrozekov, Dolina Białej Wody

27/02/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej WodyWspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Nareszcie – tydzień w Tatrach :D Po raz kolejny biorę się za organizację obozu zimowego KW Bielsko-Biała. Tym razem na bazę wybieramy Schronisko przy Popradzkim Plesie, co w porównaniu do dwóch minionych lat w Białej Wodzie pozwala nam się cieszyć wręcz luksusowymi warunkami pobytowymi :) Pierwszego dnia nie trafiam jednak od razu na miejsce, najpierw wraz z Mariuszem meldujemy się w Dolinie Białej Wody by wyjątkowo (poniedziałek!) samotnie cieszyć się dobrze wylanymi lodospadami.

Lodospad Kaskady, Dolina Białej Wody

28/01/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej WodyWspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Zapowiadają piękny weekend i świetny warun, nie ma więc co się zastanawiać – trzeba jechać w Tatry na cały weekend :) Na sobotę planujemy rozgrzewkę na lodospadach w Białej Wodzie. Niestety tuż przed wyjazdem wysypuje się nam jedna osoba i finalnie działamy w trójkę – do mnie i Krzyśka na miejscu dołącza Łukasz (Madness).

Lodospad Ciężki, Dolina Białej Wody

27/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej WodyWspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Na sobotę (jedyny pogodny dzień) nie wyszedł planowany mikst na Pustej Straży (brak chętnych), wbiliśmy więc z Krzyśkiem na Lodospad Ciężki, który nie do końca był jeszcze gotowy na dziabanie :P Reszta towarzystwa albo próbowała coś udziałać na turach albo wybrała się turystycznie na Młynarza.

Zmarzły Staw pod Polskim Grzebieniem - skitura

26/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej WodySkitury

W piątek wybraliśmy się na turach w kierunku Polskiego Grzebienia ale z powodu kiepskich warunków zjechaliśmy już poniżej Zmarzłego Stawu. Ekipa, która nart nie zabrała doszła do przełęczy i nawet wyżej, na Małą Wysoką.

Dolina Białej Wody obóz KW - prolog

22/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej WodyWspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Wybrane foty z obozu zimowego KW BB w Białej Wodzie. Podobnie jak w zeszłym roku pełniłem funkcję „chatara”, więc nie zważając na nic musiałem w chacie przesiedzieć cały tydzień :) Piątkowa tura oraz sobotnie wspinanie lodowe w osobnych relacjach. Tutaj zdjęcia zrobione od poniedziałku do czwartku.

Wielki Młynarzowy Żleb, Młynarz

19/04/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej WodyWspinanie górskie zima

Korzystając z chwilowego ochłodzenia w Tatrach postanawiamy spróbować przejścia Wielkiego Młynarzowego Źlebu. Warunki były jednak takie sobie bo mróz trzymał za krótko, na dodatek dzień wcześniej spadło ok. 20 cm świeżego śniegu. Jakkolwiek drogę udało nam się przejść w bardzo ładnym stylu i czasie, bez wyciągania liny - więcej spędziliśmy klucząc przy podejściu i zejściu bo miejsce jest dzikie :) Po powrocie okazało się, że nikt tego dnia do Doliny Białej Wody nie wchodził więc mieliśmy ją całą dla siebie ;)

ZOBACZ CAŁOŚĆ...

Obóz KW w Białej Wodzie - Lodospad Kaczy, Ascety, Ciężki, Doublis-Skłodowski (Pusta Straż)

02/03/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej WodyWspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Wybrane zdjęcia z obozu zimowego KWBB w Białej Wodzie. Tydzień spędzony w surowej chacie bez bieżącej wody i prądu plus codzienne wspinanie :) Pierwsze trzy dni minęły na szkoleniu ze wspinania lodowego - działaliśmy na Lodospadzie Kaczym i Ciężkim. W czwartek udało się dorzucić do kolekcji Lodospad Ascety, w piątek urobiliśmy z Kućką trudności drogi Doublis-Skłodowski, w sobotę wróciłem na Lodospad Ciężki i zrobiłem go w całości. Niestety przez pierwsze dni pobytu prawie cały czas sypało co znacznie ograniczyło możliwości działania. Pięknie zrobiło się dopiero na weekend...

Klasyczna, Galeria Gankowa

09/08/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej WodyWspinanie górskie lato

Droga zrobiona podczas letniego obozu KW BB - pierwszego, za organizację którego odpowiadałem :) Na Tabor pod Wysoką dotarliśmy dość późno, w związku z czym mieliśmy opóźniony start kolejnego dnia. Na dodatek z powodu złego samopoczucia ze wspinania zrezygnował Tomek więc pod Galerię ruszyliśmy z Krzyśkiem w dwójkę. Najłatwiejsza droga na legendarnej ścianie. Warto zrobić dla rozeznania innych dróg i zejścia, które jest nieźle pomotane:) Można też znaleźć większe trudności niż bazowe IV, przy odpowiedniej wariacji;)

Polski Grzebień

01/07/2012Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej WodyTurystyka górska

Wycieczka z Ulą, Dagmarą i Bartkiem na Polski Grzebień, w bardzo upalny dzień. Dolina Białej Wody jest piękna ale ciągnie się w nieskończoność, a nas czas trochę gonił bo wieczorem trzeba się było stawić w Bielsku na finał Mistrzostw Europy :) Dlatego też zostawiamy dziewczyny przy Litworowym Stawie i sami lecimy na przełęcz.