Polsky kut, Kieżmarski Kopiniak

30/12/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie zima

Ostatnie wspinanie tatrzańskie w roku 2018. W trójkę (jeden chętny odpadł) jedziemy do Doliny Kieżmarskiej i podchodzimy do Schroniska na Zielonym Stawem. Krótkie okno pogodowe ma się dziś po południu skończyć, na dodatek warunki wspinaczkowe są takie sobie. Na szczęście na północną ścianę Małego Kieżmarskiego prawie zawsze można liczyć, tak więc po kawce w schronie udajemy się pod wybraną przez nas drogę – Polsky Kut. Piękne zacięcie na tej drodze widać z daleka i już od jakiegoś czasu mnie przyciągało. Czas więc obejrzeć je z bliska 😊

Slama, Mały Kołowy Szczyt

17/06/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie lato

W Tatrach stale deszczowa pogoda, więc jedyna opcja na wspinanie to ściany o wschodnich i południowych wystawach. Szybkie spojrzenie na listę dróg na oku i wybór pada na Mały Kołowy. Co prawda od dawna rozmawiałem z kilkoma osobami o drodze Motyki, jednak podczas ostatniego wspinania Jacek podsunął pomysł by zamiast chodzenia po trawach w dolnej części ściany, wybrać wspinanie litymi (podobno) formacjami na drodze Slamy. Prawie wszystkie wyciągi trzymają trudności no i ponoć droga jest poważna - zostałem zachęcony - próbujemy :)

Barania Kotlina - skitura

03/03/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaSkitury

Na sobotę w planach była trudniejsza droga w ścianie Małego Kieżmarskiego - wstałem rano w pełnej gotowości, niestety po chwili otrzymałem smsa, że kolega mający dojść nad Zielony Staw o 7 nie dotrze :) Nie mając przygotowanej ciekawej alternatywy i biorąc pod uwagę to, że również Ula nie dojedzie wieczorem by wybrać się na planowaną w niedzielę turę, postanawiam zakończyć pobyt na obozie dzień wcześniej. Szkoda jednak ładnego poranka, dlatego wraz z Kućką (który także dziś wraca) postanawiamy przejść się jeszcze na turach do Doliny Dzikiej by zaliczyć dodatkowy zjazd stromym żlebem z niej opadającym – Flaszką.

Psotka-Varga, Pośredni Kieżmarski Strażnik

02/03/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie zima

Po czwartku spędzonym na słonecznych stokach Jagnięcego, czas na powrót w północną ścianę Małego Kieżmarskiego. Tym razem kompletujemy zespół trzyosobowy i ruszamy na upatrzoną przeze mnie wcześniej drogę duetu Psotka-Varga wyprowadzającą na Pośredniego Kieżmarskiego Strażnika. Temperatura jest już bardziej znośna (jakieś minus 12), liczymy więc na przyjemne wspinanie, o drodze słyszałem bowiem bardzo pozytywne opinie.

Jagnięcy Szczyt - skitura

01/03/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaSkitury,Turystyka górska

Kolejny mroźny dzień (ale już tylko minus 15) w Dolinie Kieżmarskiej. Po wczorajszym całodniowym wspinaniu, kolejną akcję na mrocznej północnej ścianie zostawiam na piątek i ruszam wraz z Jurasem na turach do słonecznej Doliny Jagnięcej. Już po kilkuset metrach i wyjściu z dziury w której przebywamy na obozie, rozbieramy się do koszulek i na lekko śmigamy w kierunku Jagnięcego Szczytu. Planujemy na nartach wyjść na Kołowy Przechód i tam zadecydować czy zjazd na drugą stronę (do Doliny Kołowej) jest możliwy, czy też wejdziemy na szczyt Jagnięcego i zjedziemy z powrotem do doliny z której podchodzimy.

Szczepański, Kieżmarski Kopiniak

28/02/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie zima

Środowy poranek na obozie nie jest zbyt przyjemny - nie dość, że nocny opad okleił całą ścianę Małego Kieżmarskiego, nadal jest minus 20, to jeszcze boli głowa :) Mimo to nie zmieniamy planów i zaraz po śniadaniu pakujemy sprzęt i ruszamy z Szymonem na Drogę Szczepańskiego, prowadzącą na Kieżmarski Kopiniak (słow. Szczepańského veža). Drogę doskonale widać ze schroniskowej jadalni, będziemy więc całodniowym obiektem obserwacji - szczególnie seniorów KW Katowice przebywających akurat kilka dni nad Zielonym Stawem :)

Baranie Rogi - skitura

27/02/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaSkitury,Turystyka górska

Na drugi dzień obozu prognozy nie są najlepsze – do ponad dwudziestostopniowego mrozu ma dojść zachmurzenie i słaby opad śniegu. Dlatego też wspinanie odkładam do środy i wraz z Jurasem i Kućką ruszam na skiturę, o której od dawna myślałem – przez Baranią Przełęcz do Chaty Teryho i z powrotem do Zielonego Stawu. Okazuje się, że poza mrozem prognozy nie sprawdzają się – poranne chmury rozchodzą się i cały dzień możemy cieszyć się pięknym niebieskim niebem.

Drugi Lodospad pod Rakuską Czubą

26/02/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Lodospad zrobiony podczas pierwszego dnia obozu zimowego KW BB. Po męczącym podejściu nad Zielony Staw (plecak wyładowany na tydzień) i ogrzaniu się w schronisku (ponad 20 stopni mrozu), szybko podchodzę wraz z Mariuszem pod Rakuską Czubę by chociaż trochę powspinać się na wylanych tam lodach. Najtrudniejszy jest „Drugi Lodospad w Świstówce”, od razu kierujemy się więc pod niego - słusznie zakładamy, że przy obecnej temperaturze więcej „nie urobimy”.

Dolina Kieżmarska obóz KW BB - prolog

26/02/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie zima,Skitury

Na tegoroczny obóz zimowy w Tatrach wynająłem dla nas "przytulną" chatę przy Schronisku nad Zielonym Stawem Kieżmarskim. Plany były ambitne ale jak to często w zimie bywa, pogoda mocno je zweryfikowała. Tym razem przyszło nam mierzyć się przez kilka dni z ponad dwudziestostopniowym mrozem. Na dodatek w miejscu, do którego zimowe Słońce nie dociera, bo dookoła znajdują się wysokie ściany. I gdzie wspina się na północnej, a więc najzimniejszej, wystawie :) Ten wpis zawiera tylko kilka zdjęć nie umieszczonych w osobnych relacjach, linki poniżej. Relacja ogólna z wybranymi zdjęciami klubowiczów - na stronie KW BB.

Klima-Linhart i Korsvoldov tanec, Rzeżuchowe Turnie

03/06/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie lato

Jest już czerwiec więc wystarczy czekania aż śnieg zejdzie – jedziemy w Tatry rozpoczynać sezon. Działać można póki co na niskich i nasłonecznionych ścianach, decydujemy się więc na sprawdzony rejon – Rzeżuchowe Turnie.

Rebel (próba), Dolny Kieżmarski Strażnik i zjazd Doliną Kieżmarską

15/01/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie zima,Skitury

Minął prawie miesiąc od pierwszego zimowego wspinania w tym sezonie więc motywacja do wyjazdu była bardzo duża. Niestety po raz kolejny sypnęło więc ambitne cele odpadają – dlatego też kierujemy się do Doliny Kieżmarskiej. Ponieważ śniegu jest dużo, a wspinania ma być niewiele – decydujemy się z Ryśkiem na zabranie nart. Podejście pod północną ścianę Małego Kieżmarskiego mija więc szybko i przyjemnie.

Stanisławski, Mały Kieżmarski

11/09/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie lato

W planach był Batyżowiecki ale już po drodze doszliśmy do wniosku, że przy zapowiadanej „lampie” lepiej schować się gdzieś w cieniu no i za daleko nie chodzić :) Stanęło więc na słynnej Weberovce czyli Drodze Stanisławskiego z 1932 roku, którą w planach miałem już podczas obozu KW przy Zielonym Plesie (wtedy przeszkodziła pogoda). A że Jacek zaliczył wycof w ulewie w zeszłym roku (co prawda pod sam koniec ale jednak…) też chętnie przystał na zmianę planu.

Sadek-Zlatnik, Kołowy Szczyt

31/07/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie lato

Ostatni dzień obozu KW BB, trzeba coś urobić! Tylko jak tego dokonać skoro budzę się dość zmęczony wczorajszą imprezą ;) Świdrujący wzrok Jacka czekającego aż się podniosę z łóżka szybko stawia mnie jednak na nogi – nie po to dotarł do chaty w nocy by dziś wracać z pustymi rękoma. Zwlekam się więc na śniadanie, szybko pakuję co trzeba, rozliczam cały obóz ze Słowakami, zostawiam resztę rzeczy Uli i ciężkim krokiem ruszam na próg Dzikiej trzeci dzień z rzędu.

Stara Cesta, Jastrzębia Turnia

30/07/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie lato

Poranek na letnim obozie KW BB wita nas pięknym Słońcem. Po śniadaniu w komplecie klubowicze rozchodzą się po okolicznych dolinach z zamiarem zaatakowania wybranych ścian i szczytów ;) Ja dziś łączę siły z Jurasem i wspólnie z dwoma innymi zespołami ruszamy pod Jastrzębią Turnię z nadzieją na udaną górską przygodę. Pierwotnie nasz plan zakłada, podobnie jak Paryskich i Młodego, przejście drogi Śmierć Wegetarianom.

Baranie Rogi

29/07/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaTurystyka górska

Od 28 do 31 lipca organizujemy obóz letni KW BB w Dolinie Kieżmarskiej. Naszym „domem” na kilka dni zostaje chata obok Schroniska Nad Zielonym Plesem. O samym obozie (moja relacja + zdjęcia uczestników) w innym miejscu – na stronie KW BB. Z Ulą na miejscu pojawiamy się 29-go rano, pogoda zapowiada się paskudnie więc po zamienieniu kilku słów z już obecnymi, mocno skacowanymi :) obozowiczami, wyruszamy w kierunku Baraniej Przełęczy – mało realnym przy fatalnych prognozach celem jest grań na Durny, bardziej rzeczywistym – Baranie Rogi.

Solicki, Czarny Szczyt

13/09/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie lato

Po kilku tygodniach przerwy (Dolomity, wakacje, skały) wracam w Tatry, tym razem na cel obieramy pięknie lecz daleko położony Czarny Szczyt. Dołączają do nas Adam z Jurkiem, którzy po zrobieniu drogi Szafka/Lindner cierpliwie czekają pod wierzchołkiem  :)

Koncert sa nekonal (korekta - No a co), Dolny Kieżmarski Strażnik

18/01/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie zima

Foto-relacja ze wspinania na Dolnym Kieżmarskim Strażniku. Byliśmy przekonani, że robimy drogę Koncert sa nekonal. Po dwóch latach okazało się jednak, że była to droga No a co :) Pogoda tego dnia była mocno niesprzyjająca, a widoczność ograniczona - stąd słabe zdjęcia :( Ładna chociaż krótka droga trzymająca trudności na wszystkich trzech wyciągach.

Cez Knihu i Znamka Monzunu, Rzeżuchowa Turnia

11/11/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaWspinanie górskie lato

Zdjęcia ze wspinania na Rzeżuchowych Turniach. Na pierwszy ogień idzie klasyk - droga Cez Knihu ("przez książkę"). Następnie korzystając z pogody decydujemy się przejść jeszcze jedną drogę - Znamkę Monzunu. Warunki w ścianie kapitalne, zakończenie sezonu przy pięknej pogodzie.

Jagnięcy Szczyt

02/11/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaTurystyka górska

Drugiego dnia pobytu wybieramy się na Jagnięcy Szczyt. Warunki na szlaku nie są zbyt dobre - jest spore oblodzenie. Niedogodności wynagradzają nam widoki i piękna pogoda.

Rakouska Czuba

01/11/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina KieżmarskaTurystyka górska

Wybieramy się z Ulą na 2 dni nad Zielone Pleso do Doliny Kieżmarskiej. Pierwszego dnia zahaczamy o Dolinę Łomnicką i przez Rakouską Czubę schodzimy do schroniska na nocleg.