Kut v platni i Prawy Filar, Strzelecka Turnia

11/11/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie górskie lato

W Tatrach cały czas letnie warunki, jedziemy więc na dwa dni do Doliny Staroleśnej by po raz kolejny zakończyć sezon :) Pierwszego dnia skupiamy się na Strzeleckiej Turni, gdzie jakiś czas temu wypatrzyłem ciąg pięknych zacięć w ścianie –  Kut v Platni, drogę trochę tajemniczą, bowiem jej trudności na kluczowym wyciągu nie są jasno sprecyzowane. A że Słońce grzeje od południa aż do zmroku, plan zakłada zrobienie jeszcze jednej drogi przed udaniem się na nocleg do Zbójnickiej Chaty.

Lodospady Zahradky i Veverkov

18/02/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Po ostatnim dużym opadzie i nieciekawych prognozach na niedzielę nie ma szans na porządną drogę mikstową, umawiam się więc na tatrzańskie lodospady – przyda się jakaś luźna akcja na odstresowanie :) W ostatniej chwili zmienia mi się partner na wyjazd, ale dzięki temu mogę zabrać skitury :) Głównym celem jest Lodospad Zahradky (WI5) w Dolinie Staroleśnej, później w zależności od warunków i chęci planujemy albo zrobić jakiś drugi lodospad albo wyjść gdzieś wyżej na turach.

Żleb Grosza, Staroleśny Szczyt

07/01/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Tym razem czas na wspinanie lodowe i Lodospady Grosza. Od dawna jednak zakładałem, że jeżeli na te lody się wybiorę to będę chciał iść dalej żlebem, przejść dodatkowy lodospad u jego wylotu i wyjść na Sławkowski Szczyt – tym sposobem uda się zrobić całą Drogę, nie tylko jej początek. Dołącza do mnie Mariusz, który zgłaszał chęć wzięcia udziału w konkretnej wyrypie, stąd też wydaje się moim pomysłem zachwycony :)

Motyka, Jaworowy Szczyt i zjazd z Graniastej Kotliny

17/12/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie górskie zima,Skitury

Pogoda i warunki nadal nie pozwalają by zaatakować jakąś dłuższą drogę, na dodatek po ostatniej odwilży i ponownych mrozach razem z Jackiem spodziewamy się dobrych warunków na słonecznych wystawach. Po przemyśleniu sprawy wracamy do pomysłu naszego kolegi, Madnessa, znanego miłośnika dróg Motyki :) i wybieramy drogę tria Motyka, Brüll, Zamkovsky na Jaworowym Szczycie.

Świstowy Szczyt - skitura

02/04/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaSkitury

Miało być jeszcze jedno wspinanie ale, niestety, przy wysokiej temperaturze jaka nastała nie byłoby to zbyt rozsądne (i przyjemne). Dlatego też po sobotnim wypadzie w skały postanawiamy z Ulą wybrać się w końcu na jakąś wspólną turę. Mój wybór pada na Staroleśną – by niepotrzebnie nie nosić nart można wyjechać na Hrebeniok i kawałek dalej ponoć da się już „foczyć”. Faktycznie tak jest, dlatego też możemy prawie cały dzień mieć narty na nogach.

Filar Kellego, Jaworowy Szczyt

19/06/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie górskie lato

Minęły długie dwa miesiące i wreszcie wracamy w Tatry by wyjątkowo późno rozpocząć sezon letni. Co prawda na brak wspinania nie ma co narzekać bo co weekend wyjeżdżało się w skały ale jak wiadomo nie ma to jak góry wysokie :)

Havrani Vlasy, Warzęchowe Strażnice

06/03/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie górskie zima

Niedosyt wspinaczkowy po obozie dał się we znaki więc mimo słabych prognoz pogody i ciężkiego tygodnia przekręcam do Jacka nieśmiało pytając czy „może by my co urobili”, byle niedaleko i krótko. Ten, dużo bardziej wygłodniały wrażeń i widoków tatrzańskich niż ja (na obóz nie dotarł), nie ma wątpliwości – trzeba napierać :) Podobnie po dłuższej przerwie na wyjazd chętny jest i Rysiek więc jak to już tej zimy bywało – jedziemy w trójkę.

Lodospad Veverkov, Dolina Staroleśna

13/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Długo się do tego zbieraliśmy, ale w końcu udało się wybrać na jakiś lodospad tatrzański :) Ponieważ się jednak pochorowałem i wyjazd był mocno naciągany, wybieramy wariant mało męczący tzn. wyjeżdżamy na Hrebeniok i ruszamy pod najbliższe lody.

Jaminska Vezicka i grań, Sławkowski Szczyt

15/02/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie górskie zima

Przy takiej pięknej pogodzie żal byłoby nie być w Tatrach :) Tym razem z kilku powodów nasz wybór pada na zachodnią wystawę Sławkowskiej Kopy i drogę Vlada Tatarki sprzed 40 lat – Jamnicką Vezickę.

Klasicka Cesta, Mały Lodowy

14/09/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie górskie lato

Wybieramy się w trójkę (Jacek, Rysiek, ja) pod Mały Lodowy szczyt ze zrobieniem jednego z klasyków tatrzańskich - drogi Motyki. Niestety już pod ścianą okazuje się, że nasz cel jest cały mokry, na dodatek gęstniejące chmury zwiastują opad. Dlatego też wybieramy opcję rezerwową i wchodzimy w Drogę Klasyczną. Niestety w połowie ściany dopada nas deszcz, dlatego też ostatnie wyciągi robimy przemoczeni i zmarznięci - nie ma co jednak narzekać, droga zrobiona! Ciekawy i nietypowy, bo wchodzący w grań, ostatni wyciąg. Miejsce V- psychiczne przy mokrej skale :)

Motyka, Ostry Szczyt

08/06/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie górskie lato

Pierwsze drogi w Polskich Tatrach za mną, czas spróbować czegoś na Słowacji. A że Ostry Szczyt zawsze bardzo mi się podobał, to właśnie jego ścianę planujemy przejść. Wybieramy jeden z klasyków - Drogę Motyki. Do mnie i Tomka dołączają jeszcze Krzysiek z Ryśkiem, debiutujący zupełnie jeśli chodzi o taternictwo. Droga dostarcza nam wielu wrażeń, również przez przypadkowe wejście w piątkowy wariant czy też szukanie ostatniego stanowiska zjazdowego. Pod ścianą meldujemy się po kilku godzinach i jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani.

Żółty Szczyt i Pośrednia Grań

09/03/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaWspinanie górskie zima,Turystyka górska

Umawiam się z Tomkiem i Jackiem na Pośrednią Grań, w ostatniej chwili niespodziewanie dołącza do nas Zbyszek, co trochę nas zaskakuje :) Podchodzimy od Staroleśnej i na Przełęcz Pośrednią dostajemy się stromym żlebem. Zaliczamy Żółty Szczyt, wracamy na przełęcz i wiążemy się by po przejściu granią przez Mały Pośredni zameldować się na szczycie. Generalnie idziemy na lotnej, na sztywno asekurując się tylko na 2 wyciągach, gdzie spotykamy trudności II-III. Mega udana wycieczka.

Sławkowski Szczyt

20/05/2012Tagi: Tatry Wysokie,Dolina StaroleśnaTurystyka górska

Późnowiosenna wycieczka na Sławkowski Szczyt z Ulą. Wyjście zaczynamy przed południem więc upał mocno daje nam się we znaki, a grań podszczytowa zdaje się nie mieć końca :)