Prawy filar, Wielicka Baszta

11/02/2018Tagi: Tatry Wysokie,Dolina WielickaWspinanie górskie zima

W planach był klasyk na dużej ścianie, postanowiliśmy jednak nie ryzykować po ostatnich sporych opadach śniegu i wybraliśmy się na długą ale łatwiejszą drogę, prowadzącą filarem/żebrem na południowo-zachodniej wystawie Wielickiej Baszty. Droga nie jest zbyt popularna, jej schemat wydobyliśmy z czasopisma Wspinek z 1987 roku oraz z relacji członków KW Warszawa sprzed kilku lat. Czyli przygoda i improwizacja :)

Francouzsky polibek, Podufała Turnia

27/08/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina WielickaWspinanie górskie lato

Po długich drogach zrobionych w Dolomitach, i w Tatrach mamy ochotę na jakąś dużą ścianę. Niestety prognozy nie są zbyt optymistyczne, pozostaje więc po raz kolejny wspinanie na „czymś” niskim. W tym sezonie nie byliśmy jeszcze w Dolinie Wielickiej, a że na „liście” mam w okolicy krótką drogę, właśnie tam się udajemy.

Galfy-Urbanovic, Wielicka Baszta

12/10/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina WielickaWspinanie górskie lato

Pogoda co prawda nie dopisała ale udało się przejść ciekawą drogę na ładnej ścianie - prowadzenie pierwszego słowackiego V+ trochę dało mi się we znaki, za to kluczowy wyciąg za VI- nie okazał się wcale trudny.  Szósty wyciąg pogubiony, trzeba uważać bo schemat jest niejasny.

Martinovka, Polski Grzebień-Gerlach

05/10/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina WielickaWspinanie górskie lato

Zbieramy dużą ekipę i w końcu wybieram się na jedną z ładniejszych graniówek w Tatrach - drogę Martina. Podchodzimy Doliną Wielicką, na grań wchodzimy na Polskim Grzebieniu, kończymy na Gerlachu i schodzimy do Doliny Batyżowieckiej. Dzielimy się na dwie trójki, mi przypada prowadzenie pierwszej więc bawię się świetnie całą grań :) Przepiękna wycieczka, klimatyczne jesienne widoki i towarzystwo wielu znajomych - ten dzień zostanie w pamięci na zawsze.

Staroleśny Szczyt

06/01/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina WielickaTurystyka górska

Razem z Adamem i Ryśkiem atakujemy kolejny szczyt tatrzańskiej korony zimą. Tym razem lądujemy w Dolinie Wielickiej i ruszamy na Staroleśny. Droga jest nieprzetarta więc błądzimy trochę w masywie Bradavicy, w końcu jednak szczęśliwie meldujemy się na szczycie. Zimą wejście na Staroleśny jest dość dużym wyzwaniem turystycznym, przynosi więc sporo satysfakcji.

Staroleśny Szczyt

11/08/2013Tagi: Tatry Wysokie,Dolina WielickaTurystyka górska

Zbieramy ekipę z FTG i razem ruszamy na Staroleśny. Wybieramy drogę z Polskiego Grzebienia przez Małą Wysoką i dalej granią na szczyt. Wchodzimy po kolei na każdy wierzchołek Bradavicy i zadowoleni wracamy do Doliny Wielickiej przez Zwodną Ławkę.

Gerlach

20/10/2012Tagi: Tatry Wysokie,Dolina WielickaTurystyka górska

Po zdobyciu kilku "dwuipółtysięczników" tatrzańskich, czas na Króla Karpat :) Razem z Bartkiem czujemy lekki stresik na podejściu do Śląskiego Domu - zarówno z powodu możliwego mandatu, jak i tego czy jesteśmy gotowi na TAKĄ górę. Po przejściu kluczowego progu - Wielickiej Próby - nabieramy pewności i mkniemy żlebem do góry. Za granią mamy małe problemy z orientacją ale po chwili odnajdujemy właściwą drogę i sprawnie meldujemy się na wierzchołku - Gerlach jest nasz! Schodzimy Batyżowiecką Próbą, która bardzo przypada nam do gustu.