Blechmauernverchneidung i Seitelbergerriss, Blechmauer

16/09/2018Tagi: Alpy,Alpy - AustriaWspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

W niedzielny poranek zbieramy się z campu i podjeżdżamy do wylotu doliny Grosses Hollental, gdzie wchodzimy w ścieżkę prowadzącą pod ścianę Blechmauera.  Po 20 minutach podejścia znajdujemy się pod naszym celem, jednym z największych klasyków całego regionu - drogą Blechmauernverschneidung (6, war. 6+). Dół ściany Blechmauera nie wygląda zachęcająco, płyty pozarastane są trawami. Jednak od 50 metra ściana robi się piękna i groźna - pionowe i przewieszone płyty poprzecinane są systemami przewieszeń, rys i zacięć. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że łatwiej niż za 8 ściany przejść nie sposób. A jednak, w najsłabszym punkcie ściany, omijając okapy, powstała droga, którą chcemy się wspinać.

Joe Stickler, Grossofen

15/09/2018Tagi: Alpy,Alpy - AustriaWspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

Niestety chętnego na południową ścianę Dachsteinu na weekend nie znalazłem, przypomniałem sobie o nieodległym Hollental :) Trzy lata temu robiłem tam obóz KW więc nadeszła pora by tam wrócić, szczególnie dla jednej pięknej drogi, Blechmauerverschneidung. Na wyjazd umówiłem się z przedstawicielem starej gwardii z naszego klubu, Mariuszem, który w Piekielnej Dolinie zaczął się wspinać 20 lat temu :) ale wspomnianego klasyka nie robił. W sobotę postanawiamy jednak zacząć od dłuższej drogi i zaraz po przyjeździe na miejsce kierujemy się pod Grossofen, na 14-wyciągowego Joe Sticklera (7-/7). Przez chwilę zastanawialiśmy się jeszcze nad biegnącą obok Himmelsleiter, którą kolega robił i sobie chwalił. I okaże się, że niestety Joe Stickler urodą jej nie dorównuje...

King Kong Karl, Blechmauer

25/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - AustriaWspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

Niestety w czwartek musimy się już zbierać (w piątek rano mamy prom na Bornholm), ale mimo tego, i mimo solidnego kaca ;), namawiam Grześka na jeszcze jedną szóstkę-plus, King Kong Karl.

Nix für Suderer, Klobenwand

24/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - AustriaWspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

W środę wybieramy się na bliższą ale ambitniejszą drogę, 7-wyciągowe Nix für Suderer (wariant 6+) na Klobenwand. Początkowo w drogę startuje z nami Asia ale wycofuje się z połowy pierwszego wyciągu widząc, że wyżej jest tylko trudniej :)

Neue Richterkante, Stadlwand

23/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - AustriaWspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

Od wtorku zapowiadana jest lampa więc zabieramy się wreszcie za to po co tutaj przyjechaliśmy – wspinanie wielowyciągowe! Na pierwszy ogień wspólnie z Grześkiem bierzemy mega-klasyk w odświeżonym wydaniu czyli Neue Richterkante na dość odległym Stadlwand.

Höllental - prolog

20/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - AustriaWspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

Tegoroczny alpejski obóz klubowy urządzamy w Piekielnej Dolinie czyli austriackim Höllental. Na darmowym (do końca tego roku!) campie w Kaiserbrunn pojawiamy się z Ulą jako pierwsi. W sobotę nie dociera nikt więcej, robimy więc rekonesans po dolinie na rowerach.

Studlgrat, Grossglockner

03/08/2014Tagi: Alpy,Alpy - AustriaWspinanie górskie lato

Wstępnie planowałem razem z Tomkiem wyjazd na 10 dni i realizację projektu pt. Alpejskie Espresso (przejście za jednym zamachem kilku słynnych grani). Niestety kolega zrezygnował kilka dni przed wyjazdem i musiałem postawić na jeden cel oraz dobrać kompanów do akcji. Na szczęście na Jacka zawsze można polegać - jeden telefon i mam partnera :) Dalsze poszukiwania nie idą jednak za dobrze i finalnie dołącza do nas tylko Roman z KW BB, który planuje wejść na Grossa normalną drogą.

ZOBACZ CAŁOŚĆ...

Grossglockner (wycof z Kleinglockner)

16/08/2012Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Zdjęcia z wyjazdu na Grossglockner, w towarzystwie Uli, Adama i Ryśka. Niestety z powodu załamania pogody na grani udało mi się dojść tylko na Kleinglockner - szedłem sam i bez liny, dlatego nie chciałem ryzykować podczas burzy. Ula zrezygnowała już na przełęczy Satelle. Chłopaki wyszli przed nami i to była dobra decyzja - zdążyli przed deszczem i zdobyli szczyt. Mimo to były to 3 przyjemnie spędzone dni w Alpach - przyjechaliśmy na spokojnie dzień wcześniej by powłóczyć się po okolicy i zostaliśmy też dzień dłużej by odpocząć.

Obertauern

07/02/2012Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Kilka zdjęć wykonanych podczas wyjazdu na narty do Obertauern.

Rotenkogel

21/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Wyjeżdżając z Alp na Chorwację, niejako po drodze, wchodzimy na jeszcze jeden szczyt - leżący w masywie Granatspitzgruppe Rotenkogel (2762 metrów). Właściwie to wychodzimy częściowo bo do pokonania na nogach mamy tylko ostatni odcinek trasy prowadzący malowniczą granią - z Kals wyjeżdżamy kolejką pod Gorner, z którego na Rotenkogel idzie się około godziny. Dzięki temu "bonusowi" łapiemy jeszcze trochę wysokogórskiego powietrza oraz mamy piękny widok na Grossglockner.

Johannishütte pod Großvenedigerem

20/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Piątego dnia pobytu w Virgental zamiarzamy wejść na najwyższy szczyt całego masywu Venediger - Großvenediger. Niestety już po wyruszeniu wiemy, że się nie uda - zaczyna bardzo mocno lać i nie zapowiada się by przestało. Docieramy do schroniska Johannishütte (2121 m.) i dajemy sobie spokój - jesteśmy kompletnie przemoczeni. Jemy zupę, suszymy się i wracamy do samochodu. Może kiedyś jeszcze wrócimy - jutro trzeba opuścić Alpy więc góra musi poczekać.

Seespitze

19/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Kolejnego dnia pobytu w Alpach wybieramy się do doliny obok - Defereggental by zdobyć górujący nad nią Seespitze (3021 metrów). Pogoda w końcu dopisuje - co prawda jest chłodno i momentami pochmurno ale nie pada. Dlatego też dzień jest bardzo udany a widoki bajeczne. Samo wejście na szczyt nie przedstawia prawie żadnych trudności - jedynie ostatni odcinek granią jest dość eksponowany.

Clarahütte pod Rötspitze

18/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Ambitniejsze plany hamuje nam pogoda, dlatego też wybieramy przyjemną wycieczkę wgłąb Umbaltal - malowniczą trasą prowadzącą do schroniska Clarahütte. Stąd możemy podziwiać piękny szczyt na który chcieliśmy się wybrać - Rötspitze.

Lasörling

17/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Drugiego dnia pobytu od razu wybieramy się na najwyższy szczyt w okolicy, mierzący 3098 metrów Lasörling. Niestety pogoda psuje się na ostatnim odcinku jaki mamy do pokonania - ze schroniska na pik. Mimo tego nie rezygnujemy i trochę błądząc w chmurach docieramy na wierzchołek. Liczyliśmy na piękny widok na całą dolinę Virgen i nasz apartament w dole (z którego balkonu Lasörling widzimy), a mieliśmy klimat jak z horroru :) Bywa i tak - ważne, że cały dzień spędziliśmy wysoko w górach, a na dodatek zdobyliśmy ładną górę.

Alpy Virgental - prolog

16/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Razem z Ulą spędzamy kilka dni w malowniczej Dolinie Virgental. W tym miejscu kilka zdjęć z dni "restowych", wyjścia w góry w osobnych wpisach.

Gastein i Maltatal Kölnbreinspeicher

05/04/2011Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Zdjęcia z wyjazd na narty do Gastein. Przy okazji zwiedzamy okolicę oraz wybieramy się na trekking zamkniętą drogą widokową Malta Hochalmstrasse - otwieramy zamknięte tunele, przedzieramy się przez zaspy i docieramy do Zapory Kölnbrein Speicher.

Kaunergrathütte

02/09/2010Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Ostatni dzień pobytu w Alpach - wybieramy się na długi trekking do położonego w głębi doliny schroniska Kaunergrathütte (2817 metrów). Poprzedniego dnia Słońce dało nam ostro popalić, musimy więc zakrywać twarze niczym Arabowie :) Trasa jest piękna i dzika, na dodatek można spotkać lamy, które najpierw nie dają przejść a potem śledzą każdy krok i odprowadzają do schroniska ;) Kaunergrathütte to najwyżej położone schronisko w Pitztal, na dodatek tuż nad nim góruje Watzespitze - najwyższy szczyt Grupy Kaunergrat (3533 metry).

Riffllsee

01/09/2010Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

W nocy mocno sypnęło, musimy więc odłożyć ambitne plany na bok i poszukać celu w zasięgu. Decydujemy się wyjechać kolejką do Rifflsee i stamtąd górami przejść do malowniczo położonego schroniska Taschachhaus. Niestety nie jest to dobra decyzja - jesteśmy po złej stronie rzeki, schodzimy więc stromymi zboczami by ją przekroczyć. No ale wraz ze wzrostem temperatury poziom wody znacznie się podnosi i w pewnym momencie zostajemy uwięzieni w jednej z zatok - rzeki nie przekroczymy, musimy więc wspinać się po kosówkach z powrotem na naszą ścieżkę. Sponiewierani i spaleni odbijającym od śniegu Słońcem musimy zejść z powrotem do naszej miejscowości.

Kaunertal Gletscherstrasse

30/08/2010Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Prognozy pogody nie są optymistyczne, dlatego też decydujemy się pozwiedzać okolicę. Zaczynamy od wąwozu Zammer Lochputz, a następnie wyjeżdżamy widokową drogą Kaunertal Gletscherstrasse na wysokość 2750 metrów i zaliczamy trekking po okolicy.

Karleskopf

29/08/2010Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Na przywitanie z  Pitztal wybieramy się pod lodowiec wieńczący dolinę i zdobywamy mierzący 2902 metrów Karleskopf. Mieliśmy jeszcze iść na Karleskogel (3107 m.) ale nie starczyło czasu. Po drodze odwiedzamy schronisko Braunschweiger Hütte. Piękne widoki towarzyszą nam cały dzień, wzrok przyciąga szczególnie majestatyczny Wildspitze, na który bardzo chciałem się wybrać w któryś z kolejnych dni - niestety załamanie pogody pokrzyżowało te plany.

Alpy Pitztal - prolog

28/08/2010Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Kilka dni spędzone w Alpach Austriackich - tym razem naszą bazą wypadową jest Dolina Pitztal. Niestety pogoda dopisała tylko w 2 dni więc nie za dużo udało się podziałać, nadrobiliśmy za to zwiedzaniem. W tym miejscu kilka zdjęć "niesklasyfikowanych", relacje z wyjśc w góry w osobnych wpisach.

Obertauern

28/03/2010Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Kilkanaście zdjęć z pobytu w Obertauern - narty, trekking i zwiedzanie okolicy.

Ahornspitze

25/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Górujący nad Mayrhofen Ahornspitze (2973 m.) od pierwszego dnia przykuwał nasz wzrok, tym bardziej, że widzieliśmy go cały czas z naszego apartamentu :) W końcu więc, ostatniego dnia pobytu w Zillertal, postanawiamy zdobyć ten szczyt. Wyjeżdżamy kolejką do Ahornhütte, skąd ruszamy w kierunku naszego celu. Na grani szczytowej dopadają nas gęste chmury i mocno wieje, dlatego też szybko "odklepujemy" wierzchołek i uciekamy z powrotem do doliny - tutaj jest dużo lepiej więc wybieramy dłuższą drogę zejściową (2300 metrów przewyższenia) i niespiesznie schodzimy do Mayrhofen.

Kasselerhütte

24/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Pogoda nie dopisuje ale postanawiamy wybrać się nad kolejną zaporę w Zillertal - na jeziorze Stillupspeicher. Stąd ruszamy wgłąb gór i dochodzimy do położonego na wysokości 2177 metrów schroniska Kasselerhütte. Tego dnia zapomniałem aparatu więc wrzucam tylko 3 zdjęcia z telefonu.

Peterskopfl

21/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Tego dnia planujemy zdobyć  mierzący 3231 metrów Hoher Riffler. Wyjeżdżamy samochodem nad zaporę na jeziorze Schlegeisspeicher i podchodzimy do schroniska Friesenberghaus. Stąd ruszamy dalej i wychodzimy na Peterskopfl (2679 m.).  Niestety mamy za mało czasu by iść dalej, dlatego też tą samą drogą wracamy nad zaporę.

Zillergründl Speicher

20/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Dzień po przyjeździe do Zillertal wynajmujemy rowery i malowniczą drogą wyjeżdżamy 1200 metrów w pionie do imponującej zapory na jeziorze Zillergründl  (1850 m.). Zjazd w dół dostarcza o wiele więcej emocji niż kilka godzin pedałowania pod górę :)

Alpy Zillertal - prolog

19/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Pierwsza letnia wizyta w Alpach - wynajmujemy apartament w Mayerhofen i tydzień działamy w okolicy. W dni restowe zwiedzamy Innsbruck i plażujemy się nad jeziorem Achensee. W tym miejscu zdjęciach z tych dni, pozostałe w osobnych wpisach.

Zell am See

14/03/2009Tagi: Alpy,Alpy - AustriaTurystyka górska

Zdjęcia zrobione podczas kilkudniowego wyjazdu na narty w Alpy Austriackie. Poza jazdą na Schmittenhöhe i Kaprun odwiedzamy kilka ciekawych miejsc w okolicy.