Čary, Pośredni Kieżmarski Strażnik

06/01/2020Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaPośredni Kieżmarski StrażnikMały Kieżmarski SzczytWspinanie górskie zima

Po wczorajszym opadzie śniegu możliwości działania są ograniczone, wybieramy się więc do Doliny Kieżmarskiej, gdzie wspinać można się właściwie w każdych warunkach. W Schronisku nad Zielonym Stawem po analizie sytuacji wybieramy jedną z wielu możliwości i ruszamy pod Pośredniego Strażnika by zrobić drogę będącą swoistym wariantem prostującym do drogi Orłowskiego.

Skotska Anabaza, Kieżmarska Bula

22/03/2019Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaKieżmarska BulaMały Kieżmarski SzczytWspinanie górskie zima

Początek wiosny w Tatrach to zimowe warunki na północnych wystawach i sucha skała na południowych. Stąd też pomysł by zrobić weekendową kombinację taternicką i powspinać się zarówno mikstowo jak i letnio. Jedziemy na dwa dni do Kieżmarskiej i jeden do Wielickiej. Plan na piątek to północna Małego Kieżmarskiego i krótka ale ciekawa droga, którą miałem na oku od kilku miesięcy – Skotska Anabaza. Wycena to słowackie M4+ ale już od kilku osób słyszałem, że trzeba się nastawić na trudności wyższe o 1-2 stopnie 😊 Anabaza prowadzi prawą częścią Kieżmarskiego Kopiniaka, zwaną Kieżmarską Bulą – jej lewym ograniczeniem jest Lodospad Bocekov, prawym droga Lewy Y, którą robiłem trzy lata temu.

Polsky kut, Kieżmarski Kopiniak

30/12/2018Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaKieżmarski KopiniakMały Kieżmarski SzczytWspinanie górskie zima

Ostatnie wspinanie tatrzańskie w roku 2018. W trójkę (jeden chętny odpadł) jedziemy do Doliny Kieżmarskiej i podchodzimy do Schroniska na Zielonym Stawem. Krótkie okno pogodowe ma się dziś po południu skończyć, na dodatek warunki wspinaczkowe są takie sobie. Na szczęście na północną ścianę Małego Kieżmarskiego prawie zawsze można liczyć, tak więc po kawce w schronie udajemy się pod wybraną przez nas drogę – Polsky Kut. Piękne zacięcie na tej drodze widać z daleka i już od jakiegoś czasu mnie przyciągało. Czas więc obejrzeć je z bliska 😊

Psotka-Varga, Pośredni Kieżmarski Strażnik

02/03/2018Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaPośredni Kieżmarski StrażnikMały Kieżmarski SzczytWspinanie górskie zima

Po czwartku spędzonym na słonecznych stokach Jagnięcego, czas na powrót w północną ścianę Małego Kieżmarskiego. Tym razem kompletujemy zespół trzyosobowy i ruszamy na upatrzoną przeze mnie wcześniej drogę duetu Psotka-Varga wyprowadzającą na Pośredniego Kieżmarskiego Strażnika. Temperatura jest już bardziej znośna (jakieś minus 12), liczymy więc na przyjemne wspinanie, o drodze słyszałem bowiem bardzo pozytywne opinie.

Szczepański, Kieżmarski Kopiniak

28/02/2018Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaKieżmarski KopiniakMały Kieżmarski SzczytWspinanie górskie zima

Środowy poranek na obozie nie jest zbyt przyjemny - nie dość, że nocny opad okleił całą ścianę Małego Kieżmarskiego, nadal jest minus 20, to jeszcze boli głowa :) Mimo to nie zmieniamy planów i zaraz po śniadaniu pakujemy sprzęt i ruszamy z Szymonem na Drogę Szczepańskiego, prowadzącą na Kieżmarski Kopiniak (słow. Szczepańského veža). Drogę doskonale widać ze schroniskowej jadalni, będziemy więc całodniowym obiektem obserwacji - szczególnie seniorów KW Katowice przebywających akurat kilka dni nad Zielonym Stawem :)

Rebel (wycof), Dolny Kieżmarski Strażnik i zjazd Doliną Kieżmarską

15/01/2017Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaDolny Kieżmarski StrażnikMały Kieżmarski SzczytWspinanie górskie zimaSkitury

Minął prawie miesiąc od pierwszego zimowego wspinania w tym sezonie więc motywacja do wyjazdu była bardzo duża. Niestety po raz kolejny sypnęło więc ambitne cele odpadają – dlatego też kierujemy się do Doliny Kieżmarskiej. Ponieważ śniegu jest dużo, a wspinania ma być niewiele – decydujemy się z Ryśkiem na zabranie nart. Podejście pod północną ścianę Małego Kieżmarskiego mija więc szybko i przyjemnie.

Stanisławski (Weberovka), Mały Kieżmarski Szczyt

11/09/2016Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaMały Kieżmarski SzczytWspinanie górskie lato

W planach był Batyżowiecki ale już po drodze doszliśmy do wniosku, że przy zapowiadanej „lampie” lepiej schować się gdzieś w cieniu no i za daleko nie chodzić :) Stanęło więc na słynnej Weberovce czyli Drodze Stanisławskiego z 1932 roku, którą w planach miałem już podczas obozu KW przy Zielonym Plesie (wtedy przeszkodziła pogoda). A że Jacek zaliczył wycof w ulewie w zeszłym roku (co prawda pod sam koniec ale jednak…) też chętnie przystał na zmianę planu.

Lewy Y, Kieżmarska Bula

07/02/2016Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaKieżmarska BulaMały Kieżmarski SzczytWspinanie górskie zima

Tym razem, ponownie w trójkę, lądujemy w Dolinie Kieżmarskiej i na cel obieramy drogę, która od pewnego czasu kusiła Jacka – Lewy Y. Wspinaczka nie jest może specjalnie długa (startuje się z tego samego kotła co słynna Weberovka i kończy na Niemieckiej Drabinie) ale treściwa – same czwórki i mocna piątka – można się więc intensywnie powspinać.

No a co, Dolny Kieżmarski Strażnik

18/01/2015Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaDolny Kieżmarski StrażnikMały Kieżmarski SzczytWspinanie górskie zima

Foto-relacja ze wspinania na Dolnym Kieżmarskim Strażniku. Byliśmy przekonani, że robimy drogę Koncert sa nekonal. Po dwóch latach okazało się jednak, że była to droga No a co :) Pogoda tego dnia była mocno niesprzyjająca, a widoczność ograniczona - stąd słabe zdjęcia :( Ładna chociaż krótka droga trzymająca trudności na wszystkich trzech wyciągach.