Prawi Wrześniacy i Aligator, Zamarła Turnia

24/06/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów Polskich,Wspinanie górskie lato

Zachęceni dobrymi prognozami decydujemy się na 2-dniowe wspinanie na Zamarłej Turni. Początkowo mieliśmy działać w 2 zespołach dwójkowych, ostatecznie byliśmy w trójkę. Po wielogodzinnym dreptaniu pod ścianę decydujemy się rozpocząć od drogi, którą od pewnego czasu miałem „na celowniku” – Prawych Wrześniaków.

Pytlakuv expres, Batyżowiecki Szczyt

15/06/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Batyżowiecka,Wspinanie górskie lato

Prognozy na długi weekend niestety są fatalne więc zamiast 2-dniowego pobytu w Tatrach decydujemy się na szybką akcję na południowej ścianie Batyżowieckiego. Umawiam się z Jackiem, w ostatniej chwili dołącza również Rysiek, więc działamy w sprawdzonym składzie :) Pod ścianę docieramy bardzo sprawnie (2 godziny), temperatura jest idealna, a Słońce początkowo dość mocno operujące, około 11-tej chowa się już na cały dzień za chmurami.

Klima-Linhart i Korsvoldov tanec, Rzeżuchowe Turnie

03/06/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Wspinanie górskie lato

Jest już czerwiec więc wystarczy czekania aż śnieg zejdzie – jedziemy w Tatry rozpoczynać sezon. Działać można póki co na niskich i nasłonecznionych ścianach, decydujemy się więc na sprawdzony rejon – Rzeżuchowe Turnie.

Pozostałe z 2017 roku

13/05/2017Tagi: Inne,Pozostałe,Inne,Wspinanie w skałach

Wybrane zdjęcia o tematyce wspinaczkowej, które nie zostały umieszczone w osobnych wpisach w roku 2017.

Świstowy Szczyt - skitura

02/04/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Skitury

Miało być jeszcze jedno wspinanie ale, niestety, przy wysokiej temperaturze jaka nastała nie byłoby to zbyt rozsądne (i przyjemne). Dlatego też po sobotnim wypadzie w skały postanawiamy z Ulą wybrać się w końcu na jakąś wspólną turę. Mój wybór pada na Staroleśną – by niepotrzebnie nie nosić nart można wyjechać na Hrebeniok i kawałek dalej ponoć da się już „foczyć”. Faktycznie tak jest, dlatego też możemy prawie cały dzień mieć narty na nogach.

Kuluar Kurtyki, Próg Mnichowy

18/03/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Wspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Zima dobiega końca, trzeba więc zmotywować się do intensywniejszego działania. Plan przed weekendem zakłada działanie dwudniowe, z noclegiem w Starym Schronisku. Na sobotę umawiam się z Krzyśkiem, który jest w okolicy, na nocleg i niedzielę dojechać do mnie ma Jacek i chcemy w końcu załoić coś mocniejszego. Kończy się niestety tylko na sobocie. Mimo iż zapowiadana jest fatalna pogoda (opady śniegu + wiatr), nie odpuszczamy i stwierdzamy, że Kuluar Kurtyki zrobimy nawet przy burzy z huraganem, a poza tym przejście w takich warunkach będzie bardziej „klimatyczne” ;)

Igła w Osterwie i zjazd z Przełęczy pod Osterwą

05/03/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Wspinanie górskie zima,Skitury

W sobotę pogoda się załamała więc bardzo „lajtowo” przeszliśmy się na turach pod Przełęcz Siarkańską by rozruszać trochę kości. Wieczorem najpierw świętowaliśmy historyczne zwycięstwo polaków w skokach (nie ma to jak pokój z TV w górach :)), następnie przy zakrapianych zajęciach sportowych (ping-pong i bilard) oddaliśmy się zabawie do późnych godzin nocnych :) W planach na niedzielę było jeszcze wspinanie na Tępej ale dziwnym trafem nie mogłem znaleźć ani jednego chętnego na ostre działanie tego dnia :) Dlatego też w ostatni dzień obozu i mojego pobytu na Popradzkim Stawem postanowiliśmy z Krzyśkiem wybrać się na nartach pod Osterwę, a następnie wspiąć się na Igłę.

Motyka, Wysoka

03/03/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Wspinanie górskie zima

W piątek na szczęście pogoda dopisuje – od rana jest piękne błękitne niebo, toteż z radością zmierzamy do Doliny Rumanowej, pod wschodnią ścianę Wysokiej. Do naszego zespołu (ja + Krzysiek) dołącza jeszcze Mariusz, chętny do zmierzenia się z Drogą Motyki. Przed nami ruszają Kućka z Jurasem i to oni pierwsi meldują się pod ścianą. Niestety okazuje się, że nie jesteśmy w ścianie – w drogę wszedł już jeden zespół. Dlatego też mijają długie dwie godziny zanim możemy startować.

Waga i Przełęcz Wołowcowa - skitura

02/03/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Skitury

Mimo wczorajszych opadów i mocnego wiatru podejmujemy próbę dostania się pod wschodnią ścianę Rysów – w planach droga Hurtik-Kulhavy. Ponieważ Mariusz idzie z buta, dla towarzystwa dołącza do nas na nartach Rafał – jeżeli zmienią się plany, będę miał partnera do zjazdów. Niestety im wyżej, tym gorzej, a kulminacja następuje na Wadze – wiatr silnie nami poniewiera a spojrzenie w dół do Doliny Ciężkiej obdziera nas z marzeń – stroma góra stoku jest mocno zabita śniegiem.

Dolina Hińczowa - skitura

01/03/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Skitury

Środa niestety wita nas opadem śniegu i mocnym wiatrem – nici z planów na wspinanie. Zabieram więc tury i postanawiam podejść do Szatanie Dolinki by obejrzeć drogę planowaną na weekend – Motykę na Wyżnią Basztową Przełęcz. Niestety droga jest w stanie nie dającym szans na przejście. Podchodzę dalej pod Hińczowe Stawy jednak dalsze opady i wiatr odbierają mi ochotę na zapędzanie się wyżej.

Culka-Weincziller, Tępa

28/02/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Wspinanie górskie zima

Drugiego dnia obozu wybieramy się pod Tępą – Mariusz debiutuje w tatrzańskim mikście, nie więc co przeginać z trudnościami. Początkowo planuję wbijać w Tupa Fiesta jednak z powodu przewalających się chmur i niejasnego startu drogi, decyduję by wejść w jedno z żeber w centralnej części ściany. Początkowo jestem przekonany, że weszliśmy w Drogę Puskasa, jednak gdy na chwilę chmury się rozrzedzają, zmieniam zdanie. Postanawiam, że pójdę jak puszcza, najwyżej powstanie nowa droga :)

Lodspady Adin Usmev i Mrozekov, Dolina Białej Wody

27/02/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Nareszcie – tydzień w Tatrach :D Po raz kolejny biorę się za organizację obozu zimowego KW Bielsko-Biała. Tym razem na bazę wybieramy Schronisko przy Popradzkim Plesie, co w porównaniu do dwóch minionych lat w Białej Wodzie pozwala nam się cieszyć wręcz luksusowymi warunkami pobytowymi :) Pierwszego dnia nie trafiam jednak od razu na miejsce, najpierw wraz z Mariuszem meldujemy się w Dolinie Białej Wody by wyjątkowo (poniedziałek!) samotnie cieszyć się dobrze wylanymi lodospadami.

Setka, Zadni Kościelec

19/02/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

W planach na niedzielę była Droga Korosadowicza na Kazalnicy ale po opadzie z piątku na sobotę plan musiał ulec zmianie. Decydujemy się z Jackiem na Setkę, inną drogę będącą w planach na ten sezon. Do naszej dwójki w ostatniej chwili dołącza jeszcze Mariusz („Kućka”) więc jest wesoło :) Pod ścianę dostajemy się dość sprawnie, mimo iż ostatni odcinek trzeba przecierać – wschodnia ściana Kościelca nie jest zbyt popularna/łatwa zimą więc ciężko było liczyć na ślady po poprzednikach ;)

Lodowy Szczyt

12/02/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Małej Zimnej Wody,Turystyka górska

Na niedzielę zapowiadają piękną pogodę więc trzeba to wykorzystać. Umawiam się z Jackiem i Łukaszem na planowaną już wcześniej Drogę Motyki na Jaworowym, niestety w sobotę pierwszy z kolegów informuje, że choroba nadal mu nie odpuszcza i nie da rady jechać. Proponuję Madnessowi by powspinać się na ścianie Sławkowskiego, on jednak upiera się przy Drodze Grosza na Lodowym. Trochę kręcę nosem ale w końcu przystaję na tą propozycję.

Północny Filar, Świnica

29/01/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

Po rozgrzewce na lodospadach Białej Wody w sobotę wieczorem przenosimy się na Halę Gąsienicową. Następuje kolejna zmiana planu bo Łukasz z Jackiem postanawiają zrezygnować z planów wspinaczkowych na Słowacji i wybrać się z nami. Do Murowańca podchodzimy w trójkę, Jacek ma dołączyć rano. Niestety Krzyśka coraz bardziej rozkłada choroba i planowany od dawna Filar Świnicy zaczyna się mu oddalać.

Lodospad Kaskady, Dolina Białej Wody

28/01/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Zapowiadają piękny weekend i świetny warun, nie ma więc co się zastanawiać – trzeba jechać w Tatry na cały weekend :) Na sobotę planujemy rozgrzewkę na lodospadach w Białej Wodzie. Niestety tuż przed wyjazdem wysypuje się nam jedna osoba i finalnie działamy w trójkę – do mnie i Krzyśka na miejscu dołącza Łukasz (Madness).

Rebel (próba), Dolny Kieżmarski Strażnik i zjazd Doliną Kieżmarską

15/01/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Wspinanie górskie zima,Skitury

Minął prawie miesiąc od pierwszego zimowego wspinania w tym sezonie więc motywacja do wyjazdu była bardzo duża. Niestety po raz kolejny sypnęło więc ambitne cele odpadają – dlatego też kierujemy się do Doliny Kieżmarskiej. Ponieważ śniegu jest dużo, a wspinania ma być niewiele – decydujemy się z Ryśkiem na zabranie nart. Podejście pod północną ścianę Małego Kieżmarskiego mija więc szybko i przyjemnie.

Rakoń - skitura

08/01/2017Tagi: Tatry Zachodnie, Bielskie, Niżne,Tatry Zachodnie Polskie,Skitury

Na wspinanie jest zdecydowanie za zimno, bierzemy więc deski i jedziemy w Tatry Zachodnie na tury. Planujemy wejść na Wołowiec przez Grzesia i Rakoń, po czym zjechać do Doliny Wyżnej Chochołowskiej. Na parkingu przy Siwej Polanie zastanawiamy się czy wysiadać z auta – termometr pokazuje minus 26 stopni (po drodze było nawet -33:o).

Lodospady, Słowacki Raj

06/01/2017Tagi: Skały,Skały - Słowacja,Wspinanie lodowe

Mimo zapowiadanych, ponad 20-stopniowych mrozów, postanawiamy wykorzystać dodatkowy dzień wolny od pracy w najlepszy możliwy sposób – wspinając się :) Na Tatry nie ma szans więc postanawiamy wybrać się na lodospady do Słowackiego Raju, co planowaliśmy już od dawna.

Koprowy Wierch - skitura

01/01/2017Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Skitury

W głowie szumi, pić się chce, wstawać zaś nie bardzo. No tak – pierwszy stycznia :) Uli na żadne wyjście dziś nie namówię, zjadam więc porządne schroniskowe śniadanie i po ślamazarnym ogarnięciu siebie i sprzętu ruszam do kolejnej Doliny – Hińczowej. Docieram do niej przez Dolinkę Szatanią – w niej ślady po których zmierzam urywają się, zakładam więc nowe ;)

Rysy - skitura

31/12/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Skitury

W ostatni dzień Starego Roku wyruszamy w głąb Doliny Mięguszowieckiej. Przed podejściem na Żabie Stawy Ula rezygnuje – wczorajsza tura dała się jej we znaki, przeziębienie też robi swoje. Włączam więc wyższy bieg i postanawiam obrać za cel Rysy :)

Podsumowanie roku 2016

31/12/2016Tagi: Inne,Podsumowania,Inne

Krótkie podsumowanie 2016 roku – po dwa zdjęcia na "zajawkę" - reszta jest w relacjach szczegółowych, tytuły zostały podlinkowane.

Siarkańska Przełęcz - skitura

30/12/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Skitury

Podobnie jak w zeszłym roku razem z Ulą kończymy Stary i rozpoczynamy Nowy Rok w schronisku przy Popradzkim Plesie. Ponieważ dosypało sporo śniegu zabieramy narty z zamiarem podziałania w okolicy. Plan zakładał również wspinanie ale nikt z potencjalnych partnerów wspinaczkowych w końcu nie dojechał i pozostało mi podglądać jak na Tępej i Osterwie działają inne zespoły.

Żebro Rzepeckich, Pośredni Granat

18/12/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

Trzy miesiące bez wizyty w Tatrach to zdecydowanie za długo! Niestety z powodu kiepskiej pogody jesień była spisana na straty i sezon letni skończył się w tym roku bardzo szybko. Dlatego też mimo niezbyt zachęcających opinii o warunkach postanowiliśmy rozpocząć sezon zimowy. Na początku trzeba się rozruszać, nasz cel nie może być więc za trudny – pada na Halę i Żebro Rzepeckich. Mamy jechać w czwórkę, nie udaje się, i jak to przeważnie bywa działamy w mocno sprawdzonej trójce :)

Wdżar - drytooling

04/12/2016Tagi: Skały,Skały - Polska,Wspinanie w skałach

Zdjęcia ze wspinanie drytoolowego w kamieniołomie Wdżar.

Stanisławski, Mały Kieżmarski

11/09/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Wspinanie górskie lato

W planach był Batyżowiecki ale już po drodze doszliśmy do wniosku, że przy zapowiadanej „lampie” lepiej schować się gdzieś w cieniu no i za daleko nie chodzić :) Stanęło więc na słynnej Weberovce czyli Drodze Stanisławskiego z 1932 roku, którą w planach miałem już podczas obozu KW przy Zielonym Plesie (wtedy przeszkodziła pogoda). A że Jacek zaliczył wycof w ulewie w zeszłym roku (co prawda pod sam koniec ale jednak…) też chętnie przystał na zmianę planu.

Pachniesz Brzoskwinią i Skłodowski, Kopa Spadowa

04/09/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Wspinanie górskie lato

W planach na niedzielę był odpoczynek po 16 godzinach za kierownicą (powrót z wakacji) oraz przed powrotem do pracy po 3-tygodniowej przerwie. Plany legły w gruzach gdy usłyszałem przez telefon, że Rysiek z Aśką wybierają się na Kopę Spadową, którą ostatnio miałem na celowniku :) A że drogę mają robić krótką i sportową (Pachniesz Brzoskwinią), to przecież wrócimy wcześnie i odpocznę.

Bornholm Moselokken

31/08/2016Tagi: Skały,Skały - Dania,Wspinanie w skałach

Skały odwiedzone podczas kilkudniowego urlopu na Bornholmie - tylko w jeden dzień udało mi się namówić Ulę do asekurowania :) Zrobiłem kilka dróg na skale Bowlingvaeggen w rejonie Moselokken - jest to były kamieniołom granitu.

King Kong Karl, Blechmauer

25/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Wspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

Niestety w czwartek musimy się już zbierać (w piątek rano mamy prom na Bornholm), ale mimo tego, i mimo solidnego kaca ;), namawiam Grześka na jeszcze jedną szóstkę-plus, King Kong Karl.

Nix für Suderer, Klobenwand

24/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Wspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

W środę wybieramy się na bliższą ale ambitniejszą drogę, 7-wyciągowe Nix für Suderer (wariant 6+) na Klobenwand. Początkowo w drogę startuje z nami Asia ale wycofuje się z połowy pierwszego wyciągu widząc, że wyżej jest tylko trudniej :)