Pachniesz Brzoskwinią i Skłodowski, Kopa Spadowa

04/09/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Wspinanie górskie lato

W planach na niedzielę był odpoczynek po 16 godzinach za kierownicą (powrót z wakacji) oraz przed powrotem do pracy po 3-tygodniowej przerwie. Plany legły w gruzach gdy usłyszałem przez telefon, że Rysiek z Aśką wybierają się na Kopę Spadową, którą ostatnio miałem na celowniku :) A że drogę mają robić krótką i sportową (Pachniesz Brzoskwinią), to przecież wrócimy wcześnie i odpocznę.

Bornholm Moselokken

31/08/2016Tagi: Skały,Skały - Dania,Wspinanie w skałach

Skały odwiedzone podczas kilkudniowego urlopu na Bornholmie - tylko w jeden dzień udało mi się namówić Ulę do asekurowania :) Zrobiłem kilka dróg na skale Bowlingvaeggen w rejonie Moselokken - jest to były kamieniołom granitu.

King Kong Karl, Blechmauer

25/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Wspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

Niestety w czwartek musimy się już zbierać (w piątek rano mamy prom na Bornholm), ale mimo tego, i mimo solidnego kaca ;), namawiam Grześka na jeszcze jedną szóstkę-plus, King Kong Karl.

Nix für Suderer, Klobenwand

24/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Wspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

W środę wybieramy się na bliższą ale ambitniejszą drogę, 7-wyciągowe Nix für Suderer (wariant 6+) na Klobenwand. Początkowo w drogę startuje z nami Asia ale wycofuje się z połowy pierwszego wyciągu widząc, że wyżej jest tylko trudniej :)

Neue Richterkante, Stadlwand

23/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Wspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

Od wtorku zapowiadana jest lampa więc zabieramy się wreszcie za to po co tutaj przyjechaliśmy – wspinanie wielowyciągowe! Na pierwszy ogień wspólnie z Grześkiem bierzemy mega-klasyk w odświeżonym wydaniu czyli Neue Richterkante na dość odległym Stadlwand.

Höllental - prolog

20/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Wspinanie górskie lato,Wspinanie w skałach

Tegoroczny alpejski obóz klubowy urządzamy w Piekielnej Dolinie czyli austriackim Höllental. Na darmowym (do końca tego roku!) campie w Kaiserbrunn pojawiamy się z Ulą jako pierwsi. W sobotę nie dociera nikt więcej, robimy więc rekonesans po dolinie na rowerach.

Höllental - skały

20/08/2016Tagi: Skały,Skały - Austria,Wspinanie w skałach

Wpis zrobiony dodatkowo pod kategorię "Alpy-skały". Relacje znajdują się w osobnych wpisach w kategorii "Alpy-Austria":

Höllental - prolog

Droga Neue Richterkante na Stadlwand

Droga Nix für Suderer na Klobenwand

Droga King Kong Karl na Blechmauer

Mittellegi, Eiger

16/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - Szwajcaria,Wspinanie górskie lato,Turystyka górska

Po dwóch dniach intensywnego działania, w poniedziałek mamy trochę lżej – w planach tylko przenosiny do schroniska Mittellegi. Jemy paskudne schroniskowe śniadanie i ruszamy w stronę kolejki. Ponieważ mamy mnóstwo czasu, ponad godzinę poświęcamy na zwiedzanie podziemnych tuneli naszpikowanych atrakcjami. Na szczęście z dołu kolejka jeszcze nie przyjechała, mamy więc wszystko tylko dla siebie :)

Jungfrau

14/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - Szwajcaria,Turystyka górska,Wspinanie górskie lato

Drugi dzień naszej akcji. Na szczęście rano, pomimo słabo przespanej nocy, czujemy się dużo lepiej. Pogoda nadal jest kapitalna więc zapowiada się przyjemna wycieczka. Ruszamy dość późno bo po 7-mej (większość ekip wyruszała ok. 5-ej), przez co słońce daje nam się później mocno we znaki ale wiemy też, że zapas czasu mamy bardzo duży.

Mönch

13/08/2016Tagi: Alpy,Alpy - Szwajcaria,Turystyka górska,Wspinanie górskie lato

Pierwszy dzień naszej „Trylogii Berneńskiej” jak określa się wejście po kolei na Mönch, Jungfrau i Eiger. Na pomysł wpadłem kilka tygodni wcześniej, gdy rozmyślałem co by tu „dołożyć” do grani Mittellegi na Eiger, która była głównym tegorocznym celem alpejskim. No i po skompletowaniu składu (Adam, Arek, Rysiek, ja) wszystkim spodobała się idea dodatkowego wejścia na dwa ładne 4-tysięczniki.

Kurczab, Gerlach

07/08/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Batyżowiecka,Wspinanie górskie lato

Po dwóch latach wspinania w Tatrach nadszedł wreszcie czas by najwyższy szczyt Karpat zdobyć drogą prowadzącą przez jego ścianę. Wybieramy Polską Cestę, zwaną inaczej Drogą Kurczaba, który wraz z towarzyszami poprowadził ją przeszło 50 lat temu. Początkowo mamy obawy czy wyrobimy się w czasie dojeżdżając z domu i podchodząc pod ścianę rano, jednak znając dobre prognozy na popołudnie postanawiamy spróbować.

Sadek-Zlatnik, Kołowy Szczyt

31/07/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Wspinanie górskie lato

Ostatni dzień obozu KW BB, trzeba coś urobić! Tylko jak tego dokonać skoro budzę się dość zmęczony wczorajszą imprezą ;) Świdrujący wzrok Jacka czekającego aż się podniosę z łóżka szybko stawia mnie jednak na nogi – nie po to dotarł do chaty w nocy by dziś wracać z pustymi rękoma. Zwlekam się więc na śniadanie, szybko pakuję co trzeba, rozliczam cały obóz ze Słowakami, zostawiam resztę rzeczy Uli i ciężkim krokiem ruszam na próg Dzikiej trzeci dzień z rzędu.

Stara Cesta, Jastrzębia Turnia

30/07/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Wspinanie górskie lato

Poranek na letnim obozie KW BB wita nas pięknym Słońcem. Po śniadaniu w komplecie klubowicze rozchodzą się po okolicznych dolinach z zamiarem zaatakowania wybranych ścian i szczytów ;) Ja dziś łączę siły z Jurasem i wspólnie z dwoma innymi zespołami ruszamy pod Jastrzębią Turnię z nadzieją na udaną górską przygodę. Pierwotnie nasz plan zakłada, podobnie jak Paryskich i Młodego, przejście drogi Śmierć Wegetarianom.

Baranie Rogi

29/07/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Turystyka górska

Od 28 do 31 lipca organizujemy obóz letni KW BB w Dolinie Kieżmarskiej. Naszym „domem” na kilka dni zostaje chata obok Schroniska Nad Zielonym Plesem. O samym obozie (moja relacja + zdjęcia uczestników) w innym miejscu – na stronie KW BB. Z Ulą na miejscu pojawiamy się 29-go rano, pogoda zapowiada się paskudnie więc po zamienieniu kilku słów z już obecnymi, mocno skacowanymi :) obozowiczami, wyruszamy w kierunku Baraniej Przełęczy – mało realnym przy fatalnych prognozach celem jest grań na Durny, bardziej rzeczywistym – Baranie Rogi.

Krissak (połowa) i Lewy Puskas, Kieżmarski Szczyt

24/07/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Łomnicka,Wspinanie górskie lato

Mimo nieciekawych prognoz na popołudnie podejmujemy ryzyko i decydujemy się spróbować przejść całą południową ścianę Kieżmarskiego Szczytu. Po pięknej przygodzie na Wielkim Zacięciu w zeszłym roku, tym razem wybieramy drogę Krissaka.

Filar Puskasa, Wołowa Turnia

10/07/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Wspinanie górskie lato

Tym razem na celownik obieramy na drogę, którą od dłuższego czasu w planach miał Jacek. Pod ścianą stawiamy się w zespole trzyosobowym, szybko dogadujemy szczegóły akcji i zaczynamy działać. Mimo pięknej pogody na Wołowej działa jeszcze tylko jeden zespół, możemy więc w ciszy delektować się urodą drogi Puskasa.

Filar Kellego, Jaworowy Szczyt

19/06/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Wspinanie górskie lato

Minęły długie dwa miesiące i wreszcie wracamy w Tatry by wyjątkowo późno rozpocząć sezon letni. Co prawda na brak wspinania nie ma co narzekać bo co weekend wyjeżdżało się w skały ale jak wiadomo nie ma to jak góry wysokie :)

Sulov

30/04/2016Tagi: Skały,Skały - Słowacja,Wspinanie w skałach

Cztery fotki z Majówki spędzonej w Sulovskich Skałach.

Przełęcz Lodowa Doliną Jaworową - skitura

03/04/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Jaworowa,Skitury

Temperatura mocno poszła w górę więc trzeba korzystać z resztek śniegu w Tatrach :) Dlatego też decydujemy się na przejście trochę zapomnianej Doliny Jaworowej i zjazd z Przełęczy Lodowej. Przez pierwsze kilometry śniegu niestety brak więc narty na plecach czyli klasyczny skitouring tatrzański ;)

Spalona Kopa i Salatyn

28/03/2016Tagi: Tatry Zachodnie, Bielskie, Niżne,Tatry Zachodnie Słowackie,Skitury

W świąteczny poniedziałek nasz wybór padł na 14-kilometrową turę w Rohackiej Dolinie, z dwoma zjazdami – ze Spalonej Kopy i z Salatyna. Dwa tygodnie temu będąc na samym Salatynie nie widzieliśmy kompletnie nic, tym razem pogoda była wręcz kapitalna więc piękne widoki towarzyszyły nam całą drogę. Polecam :)

Filar Staszla, Zadni Granat

20/03/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

Ostatni dzień zimy trzeba było uczcić jakąś konkretną drogą. Po krótkiej wymianie pomysłów pada na Filar Staszla, do którego przymierzaliśmy się już od dłuższego czasu. Na szczęście tym razem pogoda nie pokrzyżowała nam planów, a z wpisów (i z braku śladów) dowiedzieliśmy się, że droga ostatnimi czasy nie była chodzona. Pewno dlatego, że nie jest ani łatwa, ani krótka :)

Havrani Vlasy, Warzęchowe Strażnice

06/03/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Wspinanie górskie zima

Niedosyt wspinaczkowy po obozie dał się we znaki więc mimo słabych prognoz pogody i ciężkiego tygodnia przekręcam do Jacka nieśmiało pytając czy „może by my co urobili”, byle niedaleko i krótko. Ten, dużo bardziej wygłodniały wrażeń i widoków tatrzańskich niż ja (na obóz nie dotarł), nie ma wątpliwości – trzeba napierać :) Podobnie po dłuższej przerwie na wyjazd chętny jest i Rysiek więc jak to już tej zimy bywało – jedziemy w trójkę.

Lodospad Ciężki, Dolina Białej Wody

27/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Na sobotę (jedyny pogodny dzień) nie wyszedł planowany mikst na Pustej Straży (brak chętnych), wbiliśmy więc z Krzyśkiem na Lodospad Ciężki, który nie do końca był jeszcze gotowy na dziabanie :P Reszta towarzystwa albo próbowała coś udziałać na turach albo wybrała się turystycznie na Młynarza.

Zmarzły Staw pod Polskim Grzebieniem - skitura

26/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Skitury

W piątek wybraliśmy się na turach w kierunku Polskiego Grzebienia ale z powodu kiepskich warunków zjechaliśmy już poniżej Zmarzłego Stawu. Ekipa, która nart nie zabrała doszła do przełęczy i nawet wyżej, na Małą Wysoką.

Dolina Białej Wody obóz KW - prolog

22/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Wybrane foty z obozu zimowego KW BB w Białej Wodzie. Podobnie jak w zeszłym roku pełniłem funkcję „chatara”, więc nie zważając na nic musiałem w chacie przesiedzieć cały tydzień :) Piątkowa tura oraz sobotnie wspinanie lodowe w osobnych relacjach. Tutaj zdjęcia zrobione od poniedziałku do czwartku.

Lodospad Veverkov, Dolina Staroleśna

13/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Długo się do tego zbieraliśmy, ale w końcu udało się wybrać na jakiś lodospad tatrzański :) Ponieważ się jednak pochorowałem i wyjazd był mocno naciągany, wybieramy wariant mało męczący tzn. wyjeżdżamy na Hrebeniok i ruszamy pod najbliższe lody.

Lewy Y, Mały Kieżmarski

07/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Jaworowa,Wspinanie górskie zima

Tym razem, ponownie w trójkę, lądujemy w Dolinie Kieżmarskiej i na cel obieramy drogę, która od pewnego czasu kusiła Jacka – Lewy Y. Wspinaczka nie jest może specjalnie długa (startuje się z tego samego kotła co słynna Weberovka i kończy na Niemieckiej Drabinie) ale treściwa – same czwórki i mocna piątka – można się więc intensywnie powspinać.

Głogowski, Czuba nad Karbem

31/01/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

Mimo słabych prognoz decydujemy się na wizytę w Tatrach z ambitnym planem zaatakowania Filara Staszla. Niestety na miejscu okazuje się, że jest gorzej niż miało być – najpierw ładuje śniegiem, później poprawia wiatrem i mrozem. No ale skoro już doszliśmy na Halę to zrobić coś trzeba :)

Jagiełło-Roj, Kazalnica Cubryńska

06/01/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Wspinanie górskie zima

Typowej zimy nadal nie ma ale trzeba korzystać z wolnego więc umawiam się z Jackiem na drogę o której kilka razy rozmawialiśmy. Pierwszy wyciąg w obecnych warunkach wyraźnie trudniejszy niż "topowe" 3, brak śniegu, gołe płyty oraz słabiutkie trawy. Podobnie rysa i zacięcie na piątym oraz cruxowy komin na szóstym wyciągu, nic nie podsypane. Popylanie spionowanymi kosówkami na koniec - mordęga, chociaż zapędziliśmy się za wysoko bo na Konia. Jest jednak rep do zjazdu w żleb. Ze zjazdami z Kazalnicy C. jak wiadomo trzeba bardzo uważać - szczególnie na drugi zjazd z krawędzi do półeczki w ścianie - trzymać się mocno lewej strony bo inaczej wisimy w powietrzu kilka metrów od stanu ;)

Kliś, Kocioł Gąsienicowy

03/01/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

Kilka zdjęć (niestety słabych) z krótkiej wspinaczki na Kotle Gąsienicowym – piątkowej Drogi Klisia. Droga zimowa ale warunki nie bardzo – zamiast zmrożonego śniegu mieliśmy słabe trawy, zamiast podsypanego kominka i zacięcia – czysty drytool. Mieliśmy robić jeszcze jedną drogę ale w tych warunkach nie miało to sensu. Szczególnie biorąc pod uwagę kilkunastostopniowy mróz i chorobę Krzyśka.