Havrani Vlasy, Warzęchowe Strażnice

06/03/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Wspinanie górskie zima

Niedosyt wspinaczkowy po obozie dał się we znaki więc mimo słabych prognoz pogody i ciężkiego tygodnia przekręcam do Jacka nieśmiało pytając czy „może by my co urobili”, byle niedaleko i krótko. Ten, dużo bardziej wygłodniały wrażeń i widoków tatrzańskich niż ja (na obóz nie dotarł), nie ma wątpliwości – trzeba napierać :) Podobnie po dłuższej przerwie na wyjazd chętny jest i Rysiek więc jak to już tej zimy bywało – jedziemy w trójkę.

Lodospad Ciężki, Dolina Białej Wody

27/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Na sobotę (jedyny pogodny dzień) nie wyszedł planowany mikst na Pustej Straży (brak chętnych), wbiliśmy więc z Krzyśkiem na Lodospad Ciężki, który nie do końca był jeszcze gotowy na dziabanie :P Reszta towarzystwa albo próbowała coś udziałać na turach albo wybrała się turystycznie na Młynarza.

Zmarzły Staw pod Polskim Grzebieniem - skitura

26/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Skitury

W piątek wybraliśmy się na turach w kierunku Polskiego Grzebienia ale z powodu kiepskich warunków zjechaliśmy już poniżej Zmarzłego Stawu. Ekipa, która nart nie zabrała doszła do przełęczy i nawet wyżej, na Małą Wysoką.

Dolina Białej Wody obóz KW - prolog

22/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Wybrane foty z obozu zimowego KW BB w Białej Wodzie. Podobnie jak w zeszłym roku pełniłem funkcję „chatara”, więc nie zważając na nic musiałem w chacie przesiedzieć cały tydzień :) Piątkowa tura oraz sobotnie wspinanie lodowe w osobnych relacjach. Tutaj zdjęcia zrobione od poniedziałku do czwartku.

Lodospad Veverkov, Dolina Staroleśna

13/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Wspinanie lodowe,Wspinanie górskie zima

Długo się do tego zbieraliśmy, ale w końcu udało się wybrać na jakiś lodospad tatrzański :) Ponieważ się jednak pochorowałem i wyjazd był mocno naciągany, wybieramy wariant mało męczący tzn. wyjeżdżamy na Hrebeniok i ruszamy pod najbliższe lody.

Lewy Y, Mały Kieżmarski

07/02/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Jaworowa,Wspinanie górskie zima

Tym razem, ponownie w trójkę, lądujemy w Dolinie Kieżmarskiej i na cel obieramy drogę, która od pewnego czasu kusiła Jacka – Lewy Y. Wspinaczka nie jest może specjalnie długa (startuje się z tego samego kotła co słynna Weberovka i kończy na Niemieckiej Drabinie) ale treściwa – same czwórki i mocna piątka – można się więc intensywnie powspinać.

Głogowski, Czuba nad Karbem

31/01/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

Mimo słabych prognoz decydujemy się na wizytę w Tatrach z ambitnym planem zaatakowania Filara Staszla. Niestety na miejscu okazuje się, że jest gorzej niż miało być – najpierw ładuje śniegiem, później poprawia wiatrem i mrozem. No ale skoro już doszliśmy na Halę to zrobić coś trzeba :)

Jagiełło-Roj, Kazalnica Cubryńska

06/01/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Wspinanie górskie zima

Typowej zimy nadal nie ma ale trzeba korzystać z wolnego więc umawiam się z Jackiem na drogę o której kilka razy rozmawialiśmy. Pierwszy wyciąg w obecnych warunkach wyraźnie trudniejszy niż "topowe" 3, brak śniegu, gołe płyty oraz słabiutkie trawy. Podobnie rysa i zacięcie na piątym oraz cruxowy komin na szóstym wyciągu, nic nie podsypane. Popylanie spionowanymi kosówkami na koniec - mordęga, chociaż zapędziliśmy się za wysoko bo na Konia. Jest jednak rep do zjazdu w żleb. Ze zjazdami z Kazalnicy C. jak wiadomo trzeba bardzo uważać - szczególnie na drugi zjazd z krawędzi do półeczki w ścianie - trzymać się mocno lewej strony bo inaczej wisimy w powietrzu kilka metrów od stanu ;)

Kliś, Kocioł Gąsienicowy

03/01/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

Kilka zdjęć (niestety słabych) z krótkiej wspinaczki na Kotle Gąsienicowym – piątkowej Drogi Klisia. Droga zimowa ale warunki nie bardzo – zamiast zmrożonego śniegu mieliśmy słabe trawy, zamiast podsypanego kominka i zacięcia – czysty drytool. Mieliśmy robić jeszcze jedną drogę ale w tych warunkach nie miało to sensu. Szczególnie biorąc pod uwagę kilkunastostopniowy mróz i chorobę Krzyśka.

Rysy

02/01/2016Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Turystyka górska

Po odchorowaniu pierwszego dnia Nowego Roku ruszamy przespacerować się na Rysy. Mróz nadal trzyma, wiatru jednak brak więc jest przyjemnie, szczególnie jak wyjdzie się z cienia. Widoki, trzeci już dzień z rzędu, kapitalne – taka seria w Tatrach to naprawdę rzadkość :)

Wysoka

31/12/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Turystyka górska

Rok 2016 postanawiamy z Ulą przywitać w Tatrach. Naszą bazą na 3 dni zostaje schronisko przy Popradzkim Plesie. Stary rok żegnamy wejściem na Wysoką, czyli jeden z najpiękniejszych szczytów naszych gór najwyższych.

Podsumowanie roku 2015

31/12/2015Tagi: Inne,Podsumowania,Inne

Podsumowanie 2015 roku umieszczone wcześniej na FTG – po dwa zdjęcia poglądowe - reszta jest w relacjach szczegółowych, tytuły zostały podlinkowane.

Babia Góra

27/12/2015Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Kilka fotek z tradycyjnego już, świątecznego, nocnego wyjścia na Babią Górę. Tym razem frekwencja dopisała, na miejscu stawiło się ponad 20 osób. Aż strach pomyśleć co będzie za rok :) Warunki wyjątkowo nie-zimowe bo nie pamiętam kiedy na szczycie było tak mało śniegu. Na plus brak wiatru i świetna widoczność, dzięki czemu mogliśmy podziwiać wschód Słońca.

Wesołej Zabawy, Próg Mnichowy

21/12/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Wspinanie górskie zima

Sezon zimowy w Tatrach wreszcie rozpoczęty! Na pierwszy raz za cel obieramy drogę pod którą nie jest daleko i która nie jest ani długa ani nie za trudna – tak by się do zimy na dzień dobry nie zniechęcić ;) Przed wyjazdem okazuje się, że takie same plany ma Jacek z koleżankami więc umawiamy się na wspólne podejście pod ścianę.

Romanka, Rysianka, Boracza

31/10/2015Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Kilka fotek z jesiennej przechadzki po Beskidzie Żywieckim. Wystartowaliśmy z Żabnicy by kolejno przejść przez Romankę, Rysiankę, Halę Lipowską, Halę Boraczą i wrócić do punku wyjścia. Piękna pogoda towarzyszyła nam cały dzień więc wędrowało się świetnie, nie ma to jak wyluzować się po całym sezonie spędzonym na wspinaniu w górach wysokich :)

ZOBACZ CAŁOŚĆ...

Surdel, Zadni Kościelec i Grań Kościelców

04/10/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie lato

W sobotę nocujemy w Murowańcu po wspinaniu na Zamarłej. Następnego dnia rano ogarniamy sprzęt, umawiamy się ze znajomymi na spotkanie na Mylnej Przełęczy, gdzie rozpoczyna się Grań Kościelców, po czym ruszamy z Krzyśkiem pod Zadni Kościelec by rozprawić się jeszcze z Drogą Surdela. Po dość sporym opóźnieniu (kłopoty ze sprzętem :/) rozpoczynamy w końcu wspinanie, do zespołu udało się załapać również Ani, która zdążyła dotrzeć do nas z pozostałymi znajomymi :)

Motyka, Zamarła Turnia

03/10/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów Polskich,Wspinanie górskie lato

Pogoda w Tatrach w końcu zapowiada się nieźle więc na niedzielę umawiamy się ze znajomymi na planowaną od dawna Grań Kościelców. Namawiam Krzyśka by wyruszyć dzień wcześniej i zrobić Motykę na Zamarłej, którą również od dłuższego czasu mieliśmy na celowniku.

Solicki, Czarny Szczyt

13/09/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Wspinanie górskie lato

Po kilku tygodniach przerwy (Dolomity, wakacje, skały) wracam w Tatry, tym razem na cel obieramy pięknie lecz daleko położony Czarny Szczyt. Dołączają do nas Adam z Jurkiem, którzy po zrobieniu drogi Szafka/Lindner cierpliwie czekają pod wierzchołkiem  :)

Filar Południowy (via Colbertaldo), Sass de Stria

20/08/2015Tagi: Alpy,Dolomity,Wspinanie górskie lato

Foto-relacja z przejścia Filara Południowego (via Colbertaldo) na Sass de Stria, podczas obozu KW BB w Dolomitach. Załamani fatalna pogodą postanawiamy już w czwartek przenieść się na słoneczną Chorwację. Po drodze stajemy na Przełęczy Falzarego i decydujemy się z Jurasem przejść jeden z łatwiejszych klasyków - filar Sass de Stria.

ZOBACZ CAŁOŚĆ...

Zacięcie Północne (Diedro Scoiattoli), Torre Romana i Armida, Torre Grande, Cinque Torri

18/08/2015Tagi: Alpy,Dolomity,Wspinanie górskie lato

Foto-relacja z przejścia Zacięcia Północnego na Torre Romana i drogi Armida na Torre Grande w masywie Cinque Torri, podczas obozu KW BB w Dolomitach. We wtorek pogoda nareszcie się poprawia, wszyscy obozowicze ruszają więc na intensywne działania (tym bardziej, że w środę ponownie ma lać).

Forcella del Lago

17/08/2015Tagi: Alpy,Dolomity,Turystyka górska

Foto-relacja z wycieczki na Forcella del Lago. Po niedzielnym odwrocie z Cinque Torri, również na poniedziałek zapowiadany jest deszcz. Dlatego też razem z Ulą i Pawłem wybieramy się na trekking w pobliskim masywie Fanes. Wychodzimy na Przełęcz del Lago, deszcz zniechęca nas do wejścia na szczyt Cima del Lago, schodzimy więc do doliny z drugiej strony i idziemy na pocieszające piwo.

Cengia Martini, Lagazuoi Piccolo

15/08/2015Tagi: Alpy,Dolomity,Wspinanie górskie lato

Zaraz po przyjeździe, mimo zmęczenia (12 godzin za kółkiem) ruszam z Paryskimi (Kasia i Dominik) na pobliską Przełęcz Falzarego i stamtąd pod Lagazuoi Picollo na drogę Cengia Martini (V). Mroczny działał z kolegą na tej samej ścianie, na Drodze Pocisków (więcej w jego relacji). Nasza droga to 4 spionowane wyciągi w dużej ekspozycji (jak prawie wszystkie drogi w Dolomitach :) ), o podobnych trudnościach, z kluczowym miejscem w przewieszającej się rysie. Śmiało można polecić jako krótką akcję – podejście 30 minut, droga 90 minut, zejście na parking 45 mint.

Dolomity obóz KW - prolog

14/08/2015Tagi: Alpy,Dolomity,Wspinanie górskie lato

Zdjęcia z mojej działalności podczas obozu KW BB w Dolomitach, który miałem okazję organizować :) Na campie Sass Dlacia, niedaleko San Cassiano, zameldowaliśmy się w liczbie 42 osób więc frekwencja dopisała. Gorzej niestety było z pogodą bo jak na złość akurat na czas naszego pobytu w tym pięknym miejscu zawitał niż i poza nielicznymi, krótkimi oknami pogodowymi, cały czas padało a temperatura oscylowała pomiędzy 5 a 15 stopni :(

Wielkie Zacięcie, Kieżmarski Szczyt

02/08/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Łomnicka,Wspinanie górskie lato

Mimo ostatnio odniesionej kontuzji postanawiam się sprężyć i wybrać na wspinanie, mając na uwadze zbliżający się urlop, który spowoduje kilkutygodniowy rozbrat z Tatrami. Cel nie byle jaki bo umawiam się z Jackiem na zaatakowanie „wielkiej ściany” czyli Kieżmarskiego, drogą Krissaka (VI-). Dołącza do nas jednak Michał i „przekręca” nas na legendarny Obrovsky Kut czyli Wielkie Zacięcie (VI+).

Międzymiastowa i Zemsta Wacława, Mnich

25/07/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Wspinanie górskie lato

Drogi zrobione podczas Obozu KW BB na Polanie Szałasiska. Na campie spędziliśmy cały weekend ale niestety pogoda dopisała tylko w sobotę więc w niedzielę pozostała turystyka i lizanie ran po przygodach z dnia poprzedniego. Na pierwszy ogień poszła długo planowana przez nas Międzymiastowa. Niestety rysa w którą niepotrzebnie się wepchałem na pierwszym wyciągu okazała się niegościnna i skończyło się na kontuzji. Mimo bólu udało się jednak dokończyć drogę i zrobić jeszcze jedną :)

Prawy Dziędzielewicz i Sprężyna, Kościelec

19/07/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie lato

„Życie taternika dzieli się na cztery okresy: pierwszy, kiedy jeszcze o tej drodze nie słyszałeś, drugi - pełen niepokoju - kiedy wiesz już o jej istnieniu i wiesz już, że musisz ją zrobić. Etap trzeci gdy ją robisz i etap czwarty, cechujący się głębokim spokojem - to życie po przejściu drogi.” Andrzej Wilczkowski "Miejsce przy Stole" o Prawym Dziędzielewiczu.

Liongrat, Matterhorn

15/07/2015Tagi: Alpy,Alpy - Włochy,Wspinanie górskie lato

Po kilku latach przygód w górach wysokich nadszedł czas na najbardziej znany szczyt w Alpach :) Na drogę wyjściową wybraliśmy trudniejszą, lecz według wielu ciekawszą niż szwajcarska, grań włoską – Cresta del Leone. Mimo iż przygotowania obfitowały w niemiłe przygody (problemy z terminem, samochodem, wycofanie się dwóch członków wyprawy w dzień wyjazdu), to sama akcja przebiegła bardzo sprawnie. Poniżej dość obszerna relacja umieszczona wcześniej na FTG.

Byczkowski i Lobby Instruktorskie (3z4), Kościelec

04/07/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie lato

W końcu nadszedł słoneczny weekend w Tatrach więc tatrzańskie ściany zostały oblezione przez spragnionych wrażeń wspinaczy :) Ponieważ jesteśmy w trójkę i nie mamy ochoty na kilkugodzinne podejście w upale, wybieramy w miarę „pewne” drogi na nieodległym Kościelcu. Na pierwszy rzut idzie znana droga Byczkowskiego, która okazuje się całkiem atrakcyjna i to nie tylko z powodu „psychicznej” załupy na przedostatnim wyciągu :)

Kutta, Batyżowiecki Szczyt

14/06/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Batyżowiecka,Wspinanie górskie lato

Od dłuższego czasu byliśmy umówieni na tą uchodzącą za jedną z ładniejszych "płytówek" w Tatrach drogę więc nie odstraszyła nas nawet nieciekawa prognoza pogody. Finalnie spadło ledwo kilka kropel więc okazało się, że warto było bardzo wcześnie wstać i zasuwać kilometry pod ścianę bo Kutta jest tego warta :)

Plisek, Szarpane Turnie

07/06/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Wspinanie górskie lato

Drugi dzień weekendowego wspinania – tym razem udajemy się pod Szarpane Turnie z ambitnym planem zrobienia dwóch dróg – trudniejszego Pliska na ścianie południowo-wschodniej i łatwiejszej ale bardziej znanej Motyki na wystawie zachodniej. Niestety kilka spraw (czas rozpoczęcia wspinania, upał, zbliżające się chmury, trudności na Plisku i oczywiście widmo końca weekendu:)) sprawia, że kończymy działanie po zjechaniu z pierwszej drogi. I tak byliśmy bardzo zadowoleni – wspinanie na charakterystycznych płytach Szarpanych trwale wchodzi w pamięć ;)