Kutta, Batyżowiecki Szczyt

14/06/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Batyżowiecka,Wspinanie górskie lato

Od dłuższego czasu byliśmy umówieni na tą uchodzącą za jedną z ładniejszych "płytówek" w Tatrach drogę więc nie odstraszyła nas nawet nieciekawa prognoza pogody. Finalnie spadło ledwo kilka kropel więc okazało się, że warto było bardzo wcześnie wstać i zasuwać kilometry pod ścianę bo Kutta jest tego warta :)

Plisek, Szarpane Turnie

07/06/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Wspinanie górskie lato

Drugi dzień weekendowego wspinania – tym razem udajemy się pod Szarpane Turnie z ambitnym planem zrobienia dwóch dróg – trudniejszego Pliska na ścianie południowo-wschodniej i łatwiejszej ale bardziej znanej Motyki na wystawie zachodniej. Niestety kilka spraw (czas rozpoczęcia wspinania, upał, zbliżające się chmury, trudności na Plisku i oczywiście widmo końca weekendu:)) sprawia, że kończymy działanie po zjechaniu z pierwszej drogi. I tak byliśmy bardzo zadowoleni – wspinanie na charakterystycznych płytach Szarpanych trwale wchodzi w pamięć ;)

Stanisławski i Staflovka, Wołowa Turnia

06/06/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Wspinanie górskie lato

Upragnione rozpoczęcie letniego sezonu w tatrach - weekend z bazą wypadową w schronisku przy Popradzkim Plesie. Pierwszego dnia działaliśmy na Wołowej Turni i mimo późnej godziny dotarcia pod ścianę zrobiliśmy dwie drogi. Pogoda dopisała aż za bardzo bo lampa była niesamowita praktycznie aż do zachodu słońca :)

Sokoliki

01/05/2015Tagi: Skały,Skały - Polska,Wspinanie w skałach

Zdjęcia z majówki spędzonej na wspinaniu w Górach Sokolich.

Wielki Młynarzowy Żleb, Młynarz

19/04/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie górskie zima

Korzystając z chwilowego ochłodzenia w Tatrach postanawiamy spróbować przejścia Wielkiego Młynarzowego Źlebu. Warunki były jednak takie sobie bo mróz trzymał za krótko, na dodatek dzień wcześniej spadło ok. 20 cm świeżego śniegu. Jakkolwiek drogę udało nam się przejść w bardzo ładnym stylu i czasie, bez wyciągania liny - więcej spędziliśmy klucząc przy podejściu i zejściu bo miejsce jest dzikie :) Po powrocie okazało się, że nikt tego dnia do Doliny Białej Wody nie wchodził więc mieliśmy ją całą dla siebie ;)

Rysa Strzelskiego, Próg Mnichowy

22/03/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Wspinanie górskie zima

Na ostatnią (?) wspinaczkę tej zimy wybraliśmy się pod Próg Mnichowy by zaatakować popularną Rysę Strzelskiego. Droga krótka, lecz wymagająca, nagimnastykować trzeba się było szczególnie w ciasnym kominie :) Niestety z powodu słabej pogody oraz skupienia na trudnościach nie udało się zrobić za wielu zdjęć. Brakuje zwłaszcza obrazów z ostatniego wyciągu, który dał mi się szczególnie we znaki ;)

ZOBACZ CAŁOŚĆ...

Obóz KW w Białej Wodzie - Lodospad Kaczy, Ascety, Ciężki, Doublis-Skłodowski (Pusta Straż)

02/03/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie górskie zima,Wspinanie lodowe

Wybrane zdjęcia z obozu zimowego KWBB w Białej Wodzie. Tydzień spędzony w surowej chacie bez bieżącej wody i prądu plus codzienne wspinanie :) Pierwsze trzy dni minęły na szkoleniu ze wspinania lodowego - działaliśmy na Lodospadzie Kaczym i Ciężkim. W czwartek udało się dorzucić do kolekcji Lodospad Ascety, w piątek urobiliśmy z Kućką trudności drogi Doublis-Skłodowski, w sobotę wróciłem na Lodospad Ciężki i zrobiłem go w całości. Niestety przez pierwsze dni pobytu prawie cały czas sypało co znacznie ograniczyło możliwości działania. Pięknie zrobiło się dopiero na weekend...

Prave rebro, Solisko Strbskie

21/02/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Furkotna,Wspinanie górskie zima

Zamysłem tego wyjazdu było zrobienie na „odstresowanie” jakieś łatwej i krótkiej drogi w nowym terenie oraz łagodne wprowadzenie naszego kolegi Jurka w temat zimowego wspinania. Wybór nie był jednak najlepszy, bo choć przejście faktycznie nie przysporzyło trudności technicznych to ściana, w której działaliśmy okazała się być bardziej południową niż zachodnią. A więc w ciągu ostatnich słonecznych dni śnieg został wytopiony praktycznie do zera i dlatego przyszło nam działać w skale i trawie :)

Jaminska Vezicka i grań, Sławkowski Szczyt

15/02/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Wspinanie górskie zima

Przy takiej pięknej pogodzie żal byłoby nie być w Tatrach :) Tym razem z kilku powodów nasz wybór pada na zachodnią wystawę Sławkowskiej Kopy i drogę Vlada Tatarki sprzed 40 lat – Jamnicką Vezickę.

Prawe żebro, Skrajny Granat

07/02/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

Powrót na Halę po 2 tygodniach, ponownie Granaty i ponownie żebro – tym razem prawe. W planach mieliśmy próbować Filar Staszla ale niestety tuż przed nami w drogę wbił się zespół trójkowy. Na pewno dostarczył im emocji bo z naszej drogi widzieliśmy długi lot prowadzącego z kluczowego miejsca...

Środkowe Żebro, Skrajny Granat

25/01/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

Drugi dzień pobytu na Hali, pogoda nadal do bani :) Dużo świeżego śniegu znacznie przedłużyło naszą przygodę w ścianie. A kluczowy wyciąg dał się mocno we znaki :)

Potoczek, Czuba nad Karbem

24/01/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie zima

Klasyczna zimowa droga na Hali, którą trochę sobie urozmaiciliśmy robiąc ją trudniejszym wariantem :)

Koncert sa nekonal (korekta - No a co), Dolny Kieżmarski Strażnik

18/01/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Wspinanie górskie zima

Foto-relacja ze wspinania na Dolnym Kieżmarskim Strażniku. Byliśmy przekonani, że robimy drogę Koncert sa nekonal. Po dwóch latach okazało się jednak, że była to droga No a co :) Pogoda tego dnia była mocno niesprzyjająca, a widoczność ograniczona - stąd słabe zdjęcia :( Ładna chociaż krótka droga trzymająca trudności na wszystkich trzech wyciągach.

Galfy, Tępa

03/01/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Mięguszowiecka,Wspinanie górskie zima

Po ciężkiej akcji dzień wcześniej trudno się było zebrać ale skoro już dotarłem do schroniska przy Popradzkim Plesie i partner (Krzysiek) w gotowości, nie wypada nie podjąć działania - na celowniku Galfy na Tępej.

Zlata ulicka, Kopa Lodowa

02/01/2015Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Małej Zimnej Wody,Wspinanie górskie zima

Klasyczna droga zimowa ale chyba nie za często uczęszczana.  Dużo śniegu w depresjach, co spowodowało spore opóźnienie. Na koniec okropna ulewa z wichura i obawy czy w tych warunkach po ciemku trafimy na Lodowa Przełęcz. Udało się ale tak wyczerpany dawno nie bylem. Akcja 14 godzin. Zespół trójkowy.

Podsumowanie roku 2014

31/12/2014Tagi: Inne,Podsumowania,Inne

Podsumowanie 2014 roku - przegląd działań i zdjęcia poglądowe. Szczegółowe relacje osobno, link w tytułach.

Babia Góra

27/12/2014Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Zdjęcia z nocnej zimowej wycieczki na Babią Górę.

Cez Knihu i Znamka Monzunu, Rzeżuchowa Turnia

11/11/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Wspinanie górskie lato

Zdjęcia ze wspinania na Rzeżuchowych Turniach. Na pierwszy ogień idzie klasyk - droga Cez Knihu ("przez książkę"). Następnie korzystając z pogody decydujemy się przejść jeszcze jedną drogę - Znamkę Monzunu. Warunki w ścianie kapitalne, zakończenie sezonu przy pięknej pogodzie.

Sokoliki

08/11/2014Tagi: Skały,Skały - Polska,Wspinanie w skałach

Kilkanaście fotek z drugiego w 2014 wyjazdu wspinaczkowego w Góry Sokole.

Jagnięcy Szczyt

02/11/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Turystyka górska

Drugiego dnia pobytu wybieramy się na Jagnięcy Szczyt. Warunki na szlaku nie są zbyt dobre - jest spore oblodzenie. Niedogodności wynagradzają nam widoki i piękna pogoda.

Rakouska Czuba

01/11/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Kieżmarska,Turystyka górska

Wybieramy się z Ulą na 2 dni nad Zielone Pleso do Doliny Kieżmarskiej. Pierwszego dnia zahaczamy o Dolinę Łomnicką i przez Rakouską Czubę schodzimy do schroniska na nocleg.

Kant Klasyczny, Mnich

19/10/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Wspinanie górskie lato

Sezon powoli zbliża się do końca, umawiamy się więc z Ryśkiem na "coś poważniejszego", bo na etapie którym jesteśmy (pierwszy sezon i drogi kursowe) Kant Klasyczny jest dla nas wyzwaniem. Po stresującym pierwszym wyciągu (rysa na własnej), później idzie nam bardzo sprawnie i zadowoleni meldujemy się na piku. Piękna droga, rysy i zacięcia. Drugi wyciąg (Zacięcie Mierzejewskich) rewelacja.

Galfy-Urbanovic, Wielicka Baszta

12/10/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Wielicka,Wspinanie górskie lato

Pogoda co prawda nie dopisała ale udało się przejść ciekawą drogę na ładnej ścianie - prowadzenie pierwszego słowackiego V+ trochę dało mi się we znaki, za to kluczowy wyciąg za VI- nie okazał się wcale trudny.  Szósty wyciąg pogubiony, trzeba uważać bo schemat jest niejasny.

Martinovka, Polski Grzebień-Gerlach

05/10/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Wielicka,Wspinanie górskie lato

Zbieramy dużą ekipę i w końcu wybieram się na jedną z ładniejszych graniówek w Tatrach - drogę Martina. Podchodzimy Doliną Wielicką, na grań wchodzimy na Polskim Grzebieniu, kończymy na Gerlachu i schodzimy do Doliny Batyżowieckiej. Dzielimy się na dwie trójki, mi przypada prowadzenie pierwszej więc bawię się świetnie całą grań :) Przepiękna wycieczka, klimatyczne jesienne widoki i towarzystwo wielu znajomych - ten dzień zostanie w pamięci na zawsze.

Klasicka Cesta, Mały Lodowy

14/09/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Staroleśna,Wspinanie górskie lato

Wybieramy się w trójkę (Jacek, Rysiek, ja) pod Mały Lodowy szczyt ze zrobieniem jednego z klasyków tatrzańskich - drogi Motyki. Niestety już pod ścianą okazuje się, że nasz cel jest cały mokry, na dodatek gęstniejące chmury zwiastują opad. Dlatego też wybieramy opcję rezerwową i wchodzimy w Drogę Klasyczną. Niestety w połowie ściany dopada nas deszcz, dlatego też ostatnie wyciągi robimy przemoczeni i zmarznięci - nie ma co jednak narzekać, droga zrobiona! Ciekawy i nietypowy, bo wchodzący w grań, ostatni wyciąg. Miejsce V- psychiczne przy mokrej skale :)

Triglav

20/08/2014Tagi: Alpy,Alpy - Słowenia,Turystyka górska

Zaraz po powrocie z Piz Bernina przepakowuję się i razem z Ulą wyruszam na wakacje. Po drodze na Chorwację zatrzymujemy się na 3 dni w Alpach Julijskich. Niestety ciągłe opady krzyżują nasze ambitne plany i udaje się tylko zrealizować główny cel czyli zdobyć Triglav. Na dodatek na szczycie staję samotnie, gdy pogoda psuje się całkowicie, Ula wraca do schroniska.

Biancograt, Piz Bernina

16/08/2014Tagi: Alpy,Alpy - Szwajcaria,Wspinanie górskie lato

Po początkowych problemach z skompletowaniem ekipy, w końcu na Biancograt wyruszamy w sprawdzonym, "tatrzańskim" składzie - Jacek, Rysiek i ja :) Po bezproblemowej podróży meldujemy się na parkingu w Diavolezzy, gdzie po ogarnięciu sprzętu łapiemy pociąg w dół do Pontresiny – stąd najłatwiej dotrzeć do schroniska Tschierva, w którym zaplanowaliśmy nocleg.

Klasyczna, Galeria Gankowa

09/08/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Białej Wody,Wspinanie górskie lato

Droga zrobiona podczas letniego obozu KW BB - pierwszego, za organizację którego odpowiadałem :) Na Tabor pod Wysoką dotarliśmy dość późno, w związku z czym mieliśmy opóźniony start kolejnego dnia. Na dodatek z powodu złego samopoczucia ze wspinania zrezygnował Tomek więc pod Galerię ruszyliśmy z Krzyśkiem w dwójkę. Najłatwiejsza droga na legendarnej ścianie. Warto zrobić dla rozeznania innych dróg i zejścia, które jest nieźle pomotane:) Można też znaleźć większe trudności niż bazowe IV, przy odpowiedniej wariacji;)

Studlgrat, Grossglockner

03/08/2014Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Wspinanie górskie lato

Wstępnie planowałem razem z Tomkiem wyjazd na 10 dni i realizację projektu pt. Alpejskie Espresso (przejście za jednym zamachem kilku słynnych grani). Niestety kolega zrezygnował kilka dni przed wyjazdem i musiałem postawić na jeden cel oraz dobrać kompanów do akcji. Na szczęście na Jacka zawsze można polegać - jeden telefon i mam partnera :) Dalsze poszukiwania nie idą jednak za dobrze i finalnie dołącza do nas tylko Roman z KW BB, który planuje wejść na Grossa normalną drogą.

Patrzykont, Zadni Kościelec

20/07/2014Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Wspinanie górskie lato

Kilka zdjęć z drogi Patrzykonta na Zadnim Kościelcu. Drogę robiliśmy w 2 zespołach - ja z Krzyśkiem i Tomek z Ryśkiem. Niestety pod koniec wspinania dopadła nas ulewa - nasz zespół zdążył skończyć drogę, a chłopaki utknęły na przedostatnim wyciągu. Skończyło się małą "akcją pomocniczą" z naszej strony - zjechałem z ostatniego stanu by pomóc kolegom z liną. Zbieranie doświadczenia ma swoją cenę :) Ładna droga z charakterystycznym miejscem 5-kowym na "stającej dęba" płycie.