Wysoka

31/12/2015Tagi: Tatry WysokieDolina MięguszowieckaWysokaTurystyka górska

Rok 2016 postanawiamy z Ulą przywitać w Tatrach. Naszą bazą na 3 dni zostaje schronisko przy Popradzkim Plesie. Stary rok żegnamy wejściem na Wysoką, czyli jeden z najpiękniejszych szczytów naszych gór najwyższych.

Podsumowanie roku 2015

31/12/2015Tagi: InnePodsumowaniaInne

Podsumowanie 2015 roku umieszczone wcześniej na FTG – po dwa zdjęcia poglądowe - reszta jest w relacjach szczegółowych, tytuły zostały podlinkowane.

Wesołej Zabawy, Próg Mnichowy

21/12/2015Tagi: Tatry WysokieDolina Rybiego PotokuPróg MnichowyWspinanie górskie zima

Sezon zimowy w Tatrach wreszcie rozpoczęty! Na pierwszy raz za cel obieramy drogę, pod którą nie jest daleko i która w sam raz nadaje się na rozwspin – Wesołej Zabawy na Progu Mnichowym. Przed wyjazdem okazuje się, że takie same plany ma Jacek z koleżankami więc umawiamy się na wspólne podejście pod ścianę. Droga okazuje się dość urozmaicona, na pierwszym wyciągu trzeba się trochę pozginać w jednym miejscu, a ostatni to fajny kilkumetrowy drytool po płycie i czujne wyjście z rynny na grań. Sama wspinaczka nie zajmuje nam długo (ok. 2 godziny), mimo dość drętwego poruszania się w trudnościach – kilka miesięcy bez raków na nogach i dziab w rękach robi swoje…

ZOBACZ CAŁOŚĆ...

Surdel (1), Zadni Kościelec i Grań Kościelców (2)

04/10/2015Tagi: Tatry WysokieDolina GąsienicowaZadni KościelecKościelecWspinanie górskie lato

W sobotę nocujemy w Murowańcu po wspinaniu na Zamarłej Turni (Motyka). Następnego dnia rano ruszamy z Krzyśkiem pod Zadni Kościelec na Surdela (V), którego planujemy zrobić na podejsciu pod Grań Kościelców (III). Po sporym opóźnieniu rozpoczynamy w końcu wspinanie, w ostatniej chwili dołącza do nas Ania. Linia jest krótka, 2/3-wyciągowa, ale warta zrobienia chociażby ze względu na nietypowy początek - trudności zaczynają się od samej ziemi. Po przejściu spotykamy się z Arkiem i Jurkiem na Przełęczy Mylnej i wspólnie ruszamy na jedną z najbardziej obleganych dróg w Tatrach, zwaną również Granią Praojców. Idę w trójce z Anią i Krzyśkiem, całość prowadzenia oddajemy koleżance - mamy więcej czasu na podziwianie krajobrazów i wynajdowanie miejsc do schowania się przed zimnym wiatrem, który niestety towarzyszy nam całą drogę.

Motyka, Zamarła Turnia

03/10/2015Tagi: Tatry WysokieDolina Pięciu Stawów PolskichZamarła TurniaWspinanie górskie lato

Pogoda w Tatrach w końcu zapowiada się nieźle, na niedzielę umawiamy się więc ze znajomymi na planowaną od dawna Grań Kościelców. Namawiam jednak Krzyśka by wyruszyć dzień wcześniej i zrobić Motykę na Zamarłej Turni, którą również od dłuższego czasu mieliśmy na celowniku. Opinie, że jest to jedna z najładniejszych dróg słynnego taternika nie są bezpodstawne. Trudności trzymają od początku do końca, nie ma parchatych odcinków, wspinamy się w różnych formacjach, lufa pod nogami – wspinanie tatrzańskie w pigułce! Szkoda jedynie, że całość zamyka się w 4 wyciągach, aż chciałoby się by droga miała kilkaset metrów 😊. Na drogę z przyjemnością wracam w roku 2019 z Anią - LINK.

Solicki, Czarny Szczyt

13/09/2015Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaCzarny SzczytWspinanie górskie lato

Po kilku tygodniach przerwy (Dolomity, wakacje, skały) wracam w Tatry, tym razem na cel obieramy piękny, lecz daleko położony Czarny Szczyt. Dołączają do nas Adam z Jurkiem, którzy po zrobieniu drogi Szafka/Lindner cierpliwie czekają pod wierzchołkiem 😊. Na drodze Solickiego (V+, war. VI-) zamiast 6 wyciągów wyszły nam 4 - topo którym dysponowaliśmy nie pokrywało się ze schematem wyrysowanym na zdjęciu. W środku ściany jest kilka wariantów i wybraliśmy jeden z nich, niekoniecznie właściwy - jasny jest tylko początek i koniec wspinania. Droga rzadko chodzona i raczej dla konserów, sporo luźnych kamieni i mchów, za to bardzo niewiele haków. A na pięknym Filarze Puškáša tuż obok tłok...

Filar Południowy, Sass de Stria

20/08/2015Tagi: AlpyDolomitySass de StriaWspinanie górskie lato

Załamani fatalna pogodą na klubowym obozie postanawiamy już w czwartek przenieść się na słoneczną Chorwację. Na koniec mieliśmy wybrać się na Filar Dibona na Cimie, niestety po raz kolejny deszcz zweryfikował nasze plany. Pozostało wykorzystanie krótkiego okna na coś krótkiego - po drodze stajemy na Przełęczy Falzarego i wraz z Jurasem wybieramy się na bardzo popularną i nietrudną drogę - Filar Południowy (Via Colbertaldo, IV) na Sass de Stria. Wspinanie w końcu przypomina nasze tatrzańskie braki ciągów trudności, na dodatek są gotowe stany więc bardzo szybko uwijamy się z 8 wyciągami i już po dwóch godzinach stajemy przy krzyżu na szczycie, gdzie czeka na nas Ula. Pozostaje nam zejście szlakiem, przebranie się w letnie ciuchy i wyruszenie na południe Europy.

ZOBACZ CAŁOŚĆ...

Diedro Scoiattoli (Zacięcie Północne), Torre Romana (1) i Armida, Torre Grande (2)

18/08/2015Tagi: AlpyDolomityTorre Romana (Cinque Torri)Torre Grande (Cinque Torri)Wspinanie górskie lato

Krótka relacja z Zacięcia Północnego (IV+) na Torre RomanaArmidy (VI) na Torre Grande w masywie Cinque Torri, podczas obozu KW BB w Dolomitach. Po dwóch deszczowych dniach pogoda nareszcie się poprawia, wszyscy obozowicze ruszają więc do działania - jutro ponownie ma lać... Wraz z Jurasem i Bartkiem na cel obieramy Zacięcie Północne czyli tzw. „Wiewiórki”, pod którym byliśmy już dwa dni wcześniej. Droga nie jest taka przyjemna na jaką wygląda z dołu – wspinamy się bowiem bardziej kominem niż zacięciem, trzeba się przewijać to w prawo to w lewo. Mimo iż droga jest łatwa, wrażenie robi na nas lufa oraz brak półek na resty, trzeba się cały czas wspinać. Ponieważ to nasz pierwszy pobyt w Dolomitach, nie wiemy jeszcze, że tak jest tutaj na większości dróg 😊.

Forcella del Lago

17/08/2015Tagi: AlpyDolomityForcella del LagoTurystyka górska

Foto-relacja z wycieczki na Forcella del Lago. Po niedzielnym odwrocie z Cinque Torri, również na poniedziałek zapowiadany jest deszcz. Dlatego też razem z Ulą i Pawłem wybieramy się na trekking w pobliskim masywie Fanes. Wychodzimy na Przełęcz del Lago, deszcz zniechęca nas do wejścia na szczyt Cima del Lago, schodzimy więc do doliny z drugiej strony i idziemy na pocieszające piwo.

Cengia Martini, Lagazuoi Piccolo

15/08/2015Tagi: AlpyDolomityLagazuoi PiccoloWspinanie górskie lato

Zaraz po dotarciu w Dolomity, mimo zmęczenia po 12 godzinach za kółkiem, ruszam z Paryskimi (Kasia i Dominik) na pobliską Przełęcz Falzarego i stamtąd pod Lagazuoi Picollo na drogę Cengia Martini (V). Mroczny działał z Marco na tej samej ścianie, na Drodze Pocisków (więcej w jego relacji TUTAJ). Nasza linia to cztery spionowane wyciągi w dużej ekspozycji (jak prawie wszystkie drogi w Dolomitach 😊) o w miarę wyrównanych, czwórkowych trudnościach, z kluczowym miejscem za V w przewieszającej się rysie. Śmiało można polecić jako krótką akcję – podejście 30 minut, droga 90 minut, zejście na parking 45 minut.

Dolomity obóz KW - prolog

14/08/2015Tagi: AlpyDolomityWspinanie górskie lato

Zdjęcia z mojej działalności podczas obozu KW BB w Dolomitach, który miałem okazję organizować :) Na campie Sass Dlacia, niedaleko San Cassiano, zameldowaliśmy się w liczbie 42 osób więc frekwencja dopisała. Gorzej niestety było z pogodą bo jak na złość akurat na czas naszego pobytu w tym pięknym miejscu zawitał niż i poza nielicznymi, krótkimi oknami pogodowymi, cały czas padało a temperatura oscylowała pomiędzy 5 a 15 stopni :(

Wielkie Zacięcie, Kieżmarski Szczyt

02/08/2015Tagi: Tatry WysokieDolina ŁomnickaKieżmarski SzczytWspinanie górskie lato

Na tatrzański ultra-klasyk, Wielkie Zacięcie (słow. Obrovský kút, VI+) wyciąga nas (mnie i Jacka) Michał. Prowadzenie w górnej części jest póki co poza moim zasięgiem, trudno jednak odmówić gdy pojawia się okazja na realizację jednego z górskich marzeń! Dół drogi rozczarowuje brakiem ładnych miejsc, dodatkowo trzeba poświęcić mnóstwo czasu na znalezienie optymalnego wariantu przejścia. Górne wyciągi wynagradzają z nawiązką wcześniejsze nieprzyjemności. Cztery odcinki drogi praktycznie cały czas trzymają trudności, początek co prawda straszy trawersem bez chwytów, ale następujące po nim wspinanie w zacięciu i po płytach jest po prostu kapitalne! Nie na darmo droga ta uznawana jest za jedną z piękniejszych w całych Tatrach. Szczegółowy opis górnej części w relacji z 2019, z przyjemnością wróciłem by ją w całości poprowadzić -> LINK.

Międzymiastowa (1) i Zemsta Wacława (2), Mnich

25/07/2015Tagi: Tatry WysokieDolina Rybiego PotokuMnichWspinanie górskie lato

Drogi zrobione podczas Obozu KW BB na Polanie Szałasiska. Na campie spędziliśmy cały weekend ale niestety pogoda dopisała tylko w sobotę, więc w niedzielę pozostała turystyka i lizanie ran po przygodach z dnia poprzedniego. Na pierwszy ogień poszedł długo planowany przez nas mnichowy super-klasyk, Międzymiastowa (VI+) - opis drogi i schemat w relacji z 2020 (LINK). Niestety rysa na pierwszym wyciągu okazała się niegościnna i skończyło się na kontuzji. Mimo tego udało się jednak dokończyć drogę i zrobić jeszcze Zemstę Wacława (VI+/VII-) - tarciową wizytówkę ściany północno-zachodniej. Droga jest obita i oferuje estetyczne wspinanie po płytach, o dość ciągowym charakterze. Największą trudność odczuliśmy na drugim wyciągu, teoretycznie niżej wycenionym niż ostatni. Warto dorzucić jeszcze czwarty wyciąg na szczyt - tzw. Wacław Spituje (VII+).

Prawy Dziędzielewicz (1) i Sprężyna (2), Kościelec

19/07/2015Tagi: Tatry WysokieDolina GąsienicowaKościelecWspinanie górskie lato

„Życie taternika dzieli się na cztery okresy: pierwszy, kiedy jeszcze o tej drodze nie słyszałeś, drugi - pełen niepokoju - kiedy wiesz już o jej istnieniu i wiesz już, że musisz ją zrobić. Etap trzeci gdy ją robisz i etap czwarty, cechujący się głębokim spokojem - to życie po przejściu drogi.” Tak o Prawym Dziędzielewiczu (VI) w "Miejscu przy Stole" napisał Andrzej Wilczkowski. Droga faktycznie jest godna polecenia, kluczowy fragment jest obity więc można śmiało próbować. Wyjściowe zacięcie mieliśmy mokre, wybraliśmy więc wariant ciasnym kominkiem. Druga droga tego dnia to również absolutny klasyk. Pierwszy wyciąg to piękne wspinanie po płycie, na drugim wymagane są nerwy ze stali gdyż miejsce jest bardziej straszne niż trudne 😉. Końcówka drogi to bardzo sympatyczne zacięcie. Sprężynę (VI+) zrobić po prostu trzeba - wrażenia z trawersu pomiędzy okapami są bezcenne!

Liongrat (Cresta del Leone), Matterhorn

15/07/2015Tagi: AlpyAlpy - WłochyMatterhornWspinanie górskie lato

Po kilku latach przygód w górach wysokich nadszedł czas na najbardziej znany szczyt w Alpach 😊. Na drogę wyjściową wybrałem trudniejszą, lecz według wielu ciekawszą niż szwajcarska, grań włoską – Liongrat (wł. Cresta del Leone). Mimo iż przygotowania obfitowały w niemiłe przygody (problemy z terminem, samochodem, wycofanie się dwóch członków wyprawy w dzień wyjazdu), to sama akcja przebiegła bardzo sprawnie. W planach droga była już w poprzednim roku, niestety nie udało zorganizować się ekipy - na pocieszenie jednak udało przejść się dwie inne słynne granie - Stüdlgrat (na Grossglockner) i Biancograt (na Piz Bernina). Trzeba było więc spróbować w tym roku, tym bardziej iż okazja była niecodzienna - 150-lecie zdobycia Matterhornu (4478 m.)!

Byczkowski (1) i Lobby Instruktorskie (wycof) (2), Kościelec

04/07/2015Tagi: Tatry WysokieDolina GąsienicowaKościelecWspinanie górskie lato

W końcu nadszedł słoneczny weekend w Tatrach więc tatrzańskie ściany zostały oblężone przez spragnionych wrażeń wspinaczy 😉. Ponieważ jesteśmy w trójkę i nie mamy ochoty na kilkugodzinne podejście w upale, wybieramy ładne drogi na nieodległym Kościelcu. Na pierwszy rzut idzie znana droga Byczkowskiego (V+), która okazuje się całkiem atrakcyjna i to nie tylko z powodu dośc unikalnej płytowej załupy na przedostatnim wyciągu. Po zjeździe pod ścianę wchodzimy w drogę obok – obite (poza drugim wyciągiem) Lobby Instruktorskie (VII-, oryginalnie wycenione na VII+). Pierwszy i trzeci wyciąg dają dużo frajdy z „estetycznego” wspinania, drugi trochę straszy, najtrudniejszego czwartego nie udało się niestety spróbować ze względu na brak spręża i korek na drodze. Finalnie całą drogę udało przejść się kilka lat później (RELACJA).

Kutta, Batyżowiecki Szczyt

14/06/2015Tagi: Tatry WysokieDolina BatyżowieckaBatyżowiecki SzczytWspinanie górskie lato

Od dłuższego czasu byliśmy umówieni na tą uchodzącą za jedną z ładniejszych dróg płytowych w Tatrach linię, nie odstraszyła nas więc nawet nieciekawa prognoza pogody. Finalnie spadło ledwo kilka kropel i okazało się, że warto było bardzo wcześnie wstać i zasuwać kilometry pod ścianę - droga Kutty jest tego warta! Najtrudniejsze okazało się zacięcie na drugim wyciągu, trzeba się dobrze sprężyć, szczególnie jak jest mokro 😉. Reszta drogi jest bardzo ładna i bezstresowa - wspinamy się bardzo pewnej skale, z dobrą asekuracją. Ostatni wyciąg sugeruję iść wprost ze stanowiska, dzięki temu wariantowi mamy dodatkowe kilkanaście metrów ładnego piątkowego wspinania. Przy zjazdach ważne jest by namierzyć trzeci stan na lewo od płyt (spoza drogi) - inaczej czekają nas kombinacje ze zjazdem trawersami.

Plsek, Szarpane Turnie

07/06/2015Tagi: Tatry WysokieDolina MięguszowieckaSzarpane TurnieWspinanie górskie lato

Drugi dzień weekendowego wspinania – tym razem udajemy się pod Szarpane Turnie z ambitnym planem zrobienia dwóch dróg – trudniejszego Plška (VI-) na ścianie południowo-wschodniej i łatwiejszej Motyki na wystawie zachodniej. Niestety kilka spraw (czas rozpoczęcia wspinania, upał, zbliżająca się burza, trudności na pierwszej drodze) sprawia, że wcześniej kończymy działanie. Plšek to piękna droga trzymająca w napięciu począwszy od drugiego wyciągu - tarciowe płyty i rysy na palce na długo zostają w pamięci, podobnie jak niebanalny komin na ostatnim wyciągu 😉. Pozycja obowiązkowa!

Stanisławski (1) i Staflovka (2), Wołowa Turnia

06/06/2015Tagi: Tatry WysokieDolina MięguszowieckaWołowa TurniaWspinanie górskie lato

Upragnione rozpoczęcie letniego sezonu w Tatrach - weekend z bazą wypadową w schronisku przy Popradzkim Stawie. Pierwszego dnia działaliśmy na Wołowej Turni i mimo późnej godziny dotarcia pod ścianę zrobiliśmy dwa piątkowe klasyki - StanisławskiegoŠtáflovkę. Pierwsza droga prowadzi charakterystycznym kominem, po którym wyszukując słabości ściany kierujemy się w stronę grani. Druga linia ma bardziej płytowy charakter, ale jest conajmniej równie ciekawa. Obie oferują przyjemne wspinanie i bardzo dobrą asekurację.

Sokoliki

01/05/2015Tagi: SkałySkały - PolskaWspinanie w skałach

Zdjęcia z majówki spędzonej na wspinaniu w Górach Sokolich.

Wielki Młynarzowy Żleb, Niżnia Młynarzowa Przełęcz

19/04/2015Tagi: Tatry WysokieDolina Białej WodyMłynarzWspinanie górskie zimaWspinanie lodowe

Korzystając z chwilowego ochłodzenia w Tatrach postanawiamy spróbować przejścia Wielkiego Młynarzowego Żlebu. Warunki były jednak takie sobie bo mróz trzymał za krótko, na dodatek dzień wcześniej spadło ok. 20 cm śniegu. Jakkolwiek drogę udało nam się przejść w bardzo ładnym stylu i czasie, bez wyciągania liny. Po powrocie okazało się, że nikt tego dnia do Doliny Białej Wody nie wchodził więc mieliśmy ją całą dla siebie 😉. Pierwsze dwa progi lodowe kruche/drytool z potokiem pod spodem, na trzech kolejnych bardzo dobre warunki (miękko). Na śnieżnych odcinkach pod kilkoma centymetrami świeżego puchu dobrze związany lecz topniejący śnieg. Relacja z 2019 - TUTAJ.

Rysa Strzelskiego, Próg Mnichowy

22/03/2015Tagi: Tatry WysokieDolina Rybiego PotokuPróg MnichowyWspinanie górskie zima

Na ostatnią wspinaczkę w czasie kalendarzowej zimy wybraliśmy się pod Próg Mnichowy by zaatakować popularną Rysę Strzelskiego. Droga krótka, lecz wymagająca, nagimnastykować trzeba się było szczególnie w ciasnym kominie 😊. Niestety z powodu słabej pogody oraz skupienia na trudnościach nie udało się zrobić za wielu zdjęć. Po przejściu środkowego zacięcia na ostatnim wyciągu drogę zakończyć można kolejnym znajdującym się na wprost (ok. M4+) ale trzeba uważać by nie wyjechać po trudnościach, wyjście jest czujne. Oryginalnie droga kończy w lewo łatwym progiem.

ZOBACZ CAŁOŚĆ...

Lodospad Kaczy (1), Lodospad Ciężki (2), Doublis-Skłodowski, Pusta Straż (3) i Lodospad Ascety

02/03/2015Tagi: Tatry WysokieDolina Białej WodyPusta StrażWspinanie górskie zimaWspinanie lodowe

Wybrane zdjęcia z obozu zimowego KWBB w Białej Wodzie. Tydzień spędzony w surowej chacie bez bieżącej wody i prądu plus codzienne wspinanie 😊. Pierwsze trzy dni minęły na szkoleniu ze wspinania lodowego - działaliśmy na Lodospadzie Kaczym i Ciężkim. W czwartek udało się dorzucić do kolekcji Lodospad Ascety, w piątek urobiliśmy z Kućką trudności drogi Doublis-Skłodowski, w sobotę wróciłem na Lodospad Ciężki i zrobiłem go w całości. Niestety przez pierwsze dni pobytu prawie cały czas sypało co znacznie ograniczyło możliwości działania. Pięknie zrobiło się dopiero na weekend...

Prawe Żebro, Szczyrbskie Solisko

21/02/2015Tagi: Tatry WysokieDolina FurkotnaSzczyrbskie SoliskoWspinanie górskie zima
Zamysłem tego wyjazdu było zrobienie łatwej i krótkiej drogi w nowym terenie oraz wprowadzenie naszego kolegi Jurka w temat zimowego wspinania. Wybór nie był jednak najlepszy, bo choć przejście nie przysporzyło trudności technicznych, to ściana okazała się być bardziej południowa niż zachodnia 😉. Śnieg wytopiony praktycznie do zera więc 3/4 drogi w skale i trawie. Brak schematu (poza fototopo) wprowadził zamieszanie bo zamiast pięciu wyciągów pod szczyt wyszło siedem plus kawał zasuwania w śniegu. Droga nabiera charakteru od połowy - po pierwszym wyciągu turystyczny teren, z jednym trudniejszym miejscem na wyciągu czwartym. Po piątym napotkaliśmy komin, który droga obchodzi ale mimo to postanowiliśmy go zrobić - odczucia czwórkowe. Później wspinanie po ostrzu grani w efektownej ekspozycji i przewinięcie pod wysoką turnią, które wyprowadza w łatwiejszy teren.

Jaminska vezicka, Sławkowska Kopa i grań na Sławkowski Szczyt

15/02/2015Tagi: Tatry WysokieDolina StaroleśnaSławkowska KopaSławkowski SzczytWspinanie górskie zima

Przy takiej pięknej pogodzie żal byłoby nie być w Tatrach 😊. Nasz wybór tym razem pada na zachodnią wystawę Sławkowskiej Kopy i drogę Vlada Tatarki sprzed 40 lat – Jaminską vežičkę. Jak to często na Słowacji bywa wybór takiej drogi równa się przygodzie – nie dość, że chyba nie za wiele osób ją przechodzi (znaleźliśmy po drodze tylko 1 zamarzniętą taśmę!), to jeszcze musieliśmy zmierzyć się z luźnymi głazami w trudnościach. W opisie jest 9 wyciągów, nam wyszło 5 + 2 na lotnej, droga jest bardzo ciekawa i warto ją zrobić! Po zakończeniu wspinania ze Sławkowskiej Kopy udaliśmy się granią na Sławkowski Szczyt - warto rozważyć tą opcję chociażby dla widoków.

Prawe Żebro, Skrajny Granat

07/02/2015Tagi: Tatry WysokieDolina GąsienicowaSkrajny GranatWspinanie górskie zima

Powrót na Halę po 2 tygodniach, ponownie Granaty i ponownie żebro – tym razem prawe. W planach mieliśmy próbować Filar Staszla ale niestety tuż przed nami w drogę wbił się zespół trójkowy. Na pewno dostarczył im emocji bo z naszej drogi widzieliśmy długi lot prowadzącego z kluczowego miejsca... U nas też nie było łatwo z powodu słabych warunków – niezwiązany śnieg na skale i rysy pozalewne lodem. Dlatego też musieliśmy pod koniec drogi zweryfikować nasze plany trzymania się wariantu letniego i uciec w jeden z wariantów zimowych. Pogoda bombowa, na okolicznych drogach kilka zespołów.

Środkowe Żebro, Skrajny Granat

25/01/2015Tagi: Tatry WysokieDolina GąsienicowaSkrajny GranatWspinanie górskie zima

Drugi dzień pobytu na Hali, pogoda nadal do bani 😉. Warunki mało sprzyjające - wszystkie płyty zasypane świeżym śniegiem, wyszukiwanie chwytów i stopni zajmowało sporo czasu, na dodatek mało co trzymało. Trzeci wyciąg zrobiony piątkowym wariantem (wg topo Kardasia). Droga to oczywiście klasyk, radziłbym jednak robić ją w miarę dobrych warunkach bo można się zdziwić i zabawić na niej dłużej niż się planowało...

Potoczek, Czuba nad Karbem

24/01/2015Tagi: Tatry WysokieDolina GąsienicowaCzuba nad KarbemWspinanie górskie zima

Klasyczna zimowa droga na Hali, którą trochę urozmaiciliśmy wybierając trudniejszy wariant. Piąty wyciąg zrobiliśmy kominem po prawej stronie (oryginalnie droga idzie po lewej), trudności ok. M4 - przy niskim śniegu nie było za łatwo. Szósty wyciąg przeszliśmy gładką płytą mijającą przewieszkę po lewej stronie (jest tam hak) - zespoły przed nami twierdziły, że to zapych i zjeżdżały z taśm na blokach, po czym poszły prawą stroną do kolejnego stanu. My trzymaliśmy się topo Kardasia na którym ewidentnie wyrysowana jest droga po lewej.

No a co, Skrajny Kieżmarski Strażnik

18/01/2015Tagi: Tatry WysokieDolina KieżmarskaSkrajny Kieżmarski StrażnikWspinanie górskie zima

Foto-relacja ze wspinania na Skrajnym (Dolnym) Kieżmarskim Strażniku. Byliśmy przekonani, że robimy drogę Koncert sa nekonal. Po dwóch latach okazało się jednak, że była to droga No a co 😊. Pogoda tego dnia była mocno niesprzyjająca, a widoczność ograniczona - stąd słabe zdjęcia. Ładna chociaż krótka droga trzymająca trudności na wszystkich trzech wyciągach.

Żebro Galfyego, Tępa

03/01/2015Tagi: Tatry WysokieDolina MięguszowieckaTępaWspinanie górskie zima

Po ciężkiej akcji dzień wcześniej trudno się było zebrać, ale skoro już dotarłem do schroniska nad Popradzkim Stawem i partner (Krzysiek) w gotowości, nie wypada nie podjąć działania - na celowniku Żebro Gálfy'ego na Tępej. Droga to zimowy klasyk, na którym można się trochę pouczyć. Wybraliśmy kilka wariantów trudniejszych, które sądząc po śladach bardzo często obchodzone. Decydując się jednak na taki krok trzeba mieć zapas czasu, żeby później nie kończyć drogi po ciemku, jak zdarzyło się to nam. Po 6 wyciągach wspinania jest jeszcze mnóstwo drogi do przejścia na lotnej, z miejscami I-III. Nam udało nam się dotrzeć do grani tuż przed wieczornym załamaniem pogody.