Lodowy Szczyt

19/09/2011Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Małej Zimnej Wody,Turystyka górska

Mój pierwszy wysoki tatrzański szczyt zdobyty "off-road" :) Adam z Ryśkiem od jakiegoś czasu namawiają mnie na wspólne wyjazdy w Tatry Wysokie, powstaje więc koncepcja zdobycia Wielkiej Korony Tatry, czyli 14 najwyższych (mierzących ponad 8000 stóp) szczytów całego masywu. Zaczynamy od jednej z najładniejszych gór - trzeciego co do wysokości Lodowego. Podchodzimy do Chaty Teryho, stąd na Przełęcz Lodową i dalej trawersując pod granią wchodzimy na wierzchołek. Początkowo czuję się trochę nieswojo poza szlakiem ale definitywnie wkręcam się w temat :)

Świnica

03/09/2011Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów Polskich,Turystyka górska

W dzień po zdobyciu Rysów wychodzimy ze starego schroniska przy Moku do Doliny Pięciu Stawów (przez Świstówkę). Szybka przerwa na szarlotkę i ruszamy przez Zawrat na Świnicę. Zmęczeni ale i zadowoleni wracamy do Piątki, a następnie do Palenicy, gdzie zostawiliśmy samochód.

Rysy

02/09/2011Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Rybiego Potoku,Turystyka górska

Kolejny weekend spędzony z Ulą w Tatrach. Tym razem postanawiamy wejść na dwa "obowiązkowe" dla szanującego się turysty tatrzańskiego szczyty - Rysy oraz Świnicę. Zaczynamy od najwyższego szczytu Polski - pogoda jest piękna, a na szlaku jak zwykle tłumy. Po powrocie nad Morskie Oko udajemy się na nocleg w Starym Schronisku by kolejnego dnia przejść do Doliny Pięciu Stawów.

Czerwona Ławka

14/08/2011Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Małej Zimnej Wody,Turystyka górska

Weekend w Tatrach Słowackich. Pierwszego dnia niespiesznie podchodzimy do Chaty Teryho, po drodze zaliczając kilka porządnych zlew :) Następnego dnia wychodzimy na Czerwoną Ławkę (słow. Priečne sedlo) i schodzimy do Doliny Staroleśnej.

Rotenkogel

21/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Wyjeżdżając z Alp na Chorwację, niejako po drodze, wchodzimy na jeszcze jeden szczyt - leżący w masywie Granatspitzgruppe Rotenkogel (2762 metrów). Właściwie to wychodzimy częściowo bo do pokonania na nogach mamy tylko ostatni odcinek trasy prowadzący malowniczą granią - z Kals wyjeżdżamy kolejką pod Gorner, z którego na Rotenkogel idzie się około godziny. Dzięki temu "bonusowi" łapiemy jeszcze trochę wysokogórskiego powietrza oraz mamy piękny widok na Grossglockner.

Johannishütte pod Großvenedigerem

20/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Piątego dnia pobytu w Virgental zamiarzamy wejść na najwyższy szczyt całego masywu Venediger - Großvenediger. Niestety już po wyruszeniu wiemy, że się nie uda - zaczyna bardzo mocno lać i nie zapowiada się by przestało. Docieramy do schroniska Johannishütte (2121 m.) i dajemy sobie spokój - jesteśmy kompletnie przemoczeni. Jemy zupę, suszymy się i wracamy do samochodu. Może kiedyś jeszcze wrócimy - jutro trzeba opuścić Alpy więc góra musi poczekać.

Seespitze

19/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Kolejnego dnia pobytu w Alpach wybieramy się do doliny obok - Defereggental by zdobyć górujący nad nią Seespitze (3021 metrów). Pogoda w końcu dopisuje - co prawda jest chłodno i momentami pochmurno ale nie pada. Dlatego też dzień jest bardzo udany a widoki bajeczne. Samo wejście na szczyt nie przedstawia prawie żadnych trudności - jedynie ostatni odcinek granią jest dość eksponowany.

Clarahütte pod Rötspitze

18/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Ambitniejsze plany hamuje nam pogoda, dlatego też wybieramy przyjemną wycieczkę wgłąb Umbaltal - malowniczą trasą prowadzącą do schroniska Clarahütte. Stąd możemy podziwiać piękny szczyt na który chcieliśmy się wybrać - Rötspitze.

Lasörling

17/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Drugiego dnia pobytu od razu wybieramy się na najwyższy szczyt w okolicy, mierzący 3098 metrów Lasörling. Niestety pogoda psuje się na ostatnim odcinku jaki mamy do pokonania - ze schroniska na pik. Mimo tego nie rezygnujemy i trochę błądząc w chmurach docieramy na wierzchołek. Liczyliśmy na piękny widok na całą dolinę Virgen i nasz apartament w dole (z którego balkonu Lasörling widzimy), a mieliśmy klimat jak z horroru :) Bywa i tak - ważne, że cały dzień spędziliśmy wysoko w górach, a na dodatek zdobyliśmy ładną górę.

Alpy Virgental - prolog

16/07/2011Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Razem z Ulą spędzamy kilka dni w malowniczej Dolinie Virgental. W tym miejscu kilka zdjęć z dni "restowych", wyjścia w góry w osobnych wpisach.

Pieniny

25/06/2011Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Weekend w Pieninach. Pierwszego dnia jeździmy po okolicy na rowerach, drugiego wchodzimy na Trzy Korony i Sokolicę.

Ornak

12/06/2011Tagi: Tatry Zachodnie, Bielskie, Niżne,Tatry Zachodnie Polskie,Turystyka górska

Po męczącym poprzednim dniu i jeszcze bardziej męczącej nocy ;) decydujemy się okroić plan przejścia dalszej części grani i wchodzimy na Ornak.

Granią Tatr Zachodnich

11/06/2011Tagi: Tatry Zachodnie, Bielskie, Niżne,Tatry Zachodnie Polskie,Turystyka górska

Fotki z przejścia odcinka grani Tatr Zachodnich od Grzesia do Siwej Przełęczy. W planach mieliśmy jeszcze zahaczenie o Bystrą ale brakło czasu, a mocny wiatr cały dzień dawał nam się we znaki. Mimo tego byliśmy bardzo zadowoleni, udało się wejść na Grzesia, Rakoń, Wołowiec, Łopatę, Jarząbczy, Kończysty i Starorobociański. Dziewczyny na zejściu pod wieczór miały już dość i zasnęły od razu po dotarciu do schroniska. My z Bartkiem mieliśmy jeszcze zapas sił więc balowaliśmy do rana - ciężko było zebrać się następnego dnia w kolejną trasę ;)

Maly Rozsutec

14/05/2011Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Słowacja,Turystyka górska

Zdjęcia z wycieczki na Mały Rozsutec w Małej Fatrze. Po drodze przechodzimy malowniczy kanion "Diery".

Gastein i Maltatal Kölnbreinspeicher

05/04/2011Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Zdjęcia z wyjazd na narty do Gastein. Przy okazji zwiedzamy okolicę oraz wybieramy się na trekking zamkniętą drogą widokową Malta Hochalmstrasse - otwieramy zamknięte tunele, przedzieramy się przez zaspy i docieramy do Zapory Kölnbrein Speicher.

Dolina Pięciu Stawów Polskich

20/02/2011Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów Polskich,Turystyka górska

Kilka zdjęć z dwóch dni spędzonych w Dolinie Pięciu Stawów (nocleg w schronisku). Plany były ambitne ale nawaliło tyle śniegu, że ciężko było wyjść chociażby na Zawrat. Dlatego skończyło się na spacerowaniu po okolicy i zjeździe na tyłku z progu :)

Karkonosze

08/10/2010Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Trzydniowy pobyt w Karkonoszach. Bazę "zakładamy" w Karpaczu, skąd każdego dnia ruszamy w góry. Pierwszego dnia wychodzimy na Ścieżkę, drugiego idziemy granią do Przełęczy Karkonoskiej, a trzeciego zaliczamy Czeskie i Śląskie Kamienie, Kotły Szrenickie i samą Szrenicę (schodzimy do Szklarskiej Poręby).

Kaunergrathütte

02/09/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Ostatni dzień pobytu w Alpach - wybieramy się na długi trekking do położonego w głębi doliny schroniska Kaunergrathütte (2817 metrów). Poprzedniego dnia Słońce dało nam ostro popalić, musimy więc zakrywać twarze niczym Arabowie :) Trasa jest piękna i dzika, na dodatek można spotkać lamy, które najpierw nie dają przejść a potem śledzą każdy krok i odprowadzają do schroniska ;) Kaunergrathütte to najwyżej położone schronisko w Pitztal, na dodatek tuż nad nim góruje Watzespitze - najwyższy szczyt Grupy Kaunergrat (3533 metry).

Riffllsee

01/09/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

W nocy mocno sypnęło, musimy więc odłożyć ambitne plany na bok i poszukać celu w zasięgu. Decydujemy się wyjechać kolejką do Rifflsee i stamtąd górami przejść do malowniczo położonego schroniska Taschachhaus. Niestety nie jest to dobra decyzja - jesteśmy po złej stronie rzeki, schodzimy więc stromymi zboczami by ją przekroczyć. No ale wraz ze wzrostem temperatury poziom wody znacznie się podnosi i w pewnym momencie zostajemy uwięzieni w jednej z zatok - rzeki nie przekroczymy, musimy więc wspinać się po kosówkach z powrotem na naszą ścieżkę. Sponiewierani i spaleni odbijającym od śniegu Słońcem musimy zejść z powrotem do naszej miejscowości.

Kaunertal Gletscherstrasse

30/08/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Prognozy pogody nie są optymistyczne, dlatego też decydujemy się pozwiedzać okolicę. Zaczynamy od wąwozu Zammer Lochputz, a następnie wyjeżdżamy widokową drogą Kaunertal Gletscherstrasse na wysokość 2750 metrów i zaliczamy trekking po okolicy.

Karleskopf

29/08/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Na przywitanie z  Pitztal wybieramy się pod lodowiec wieńczący dolinę i zdobywamy mierzący 2902 metrów Karleskopf. Mieliśmy jeszcze iść na Karleskogel (3107 m.) ale nie starczyło czasu. Po drodze odwiedzamy schronisko Braunschweiger Hütte. Piękne widoki towarzyszą nam cały dzień, wzrok przyciąga szczególnie majestatyczny Wildspitze, na który bardzo chciałem się wybrać w któryś z kolejnych dni - niestety załamanie pogody pokrzyżowało te plany.

Alpy Pitztal - prolog

28/08/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Kilka dni spędzone w Alpach Austriackich - tym razem naszą bazą wypadową jest Dolina Pitztal. Niestety pogoda dopisała tylko w 2 dni więc nie za dużo udało się podziałać, nadrobiliśmy za to zwiedzaniem. W tym miejscu kilka zdjęć "niesklasyfikowanych", relacje z wyjśc w góry w osobnych wpisach.

Bieszczady

29/07/2010Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Trzydniowy wyjazd w Bieszczady. Wynajmujemy pokój w Ustrzykach Górnych, skąd pierwszego dnia wychodzimy na Tarnicę i Halicz, po czym schodzimy przez Wołosate. Drugiego dnia pokonujemy Połoninę Caryńską i Wetlińską, po czym wracamy do Ustrzyk busem. Trzeciego dnia pływamy kajakiem po Jeziorze Solińskim :)

Dolina Kościeliska

22/05/2010Tagi: Tatry Zachodnie, Bielskie, Niżne,Tatry Zachodnie Polskie,Turystyka górska

Zdjęcia z dwudniowego pobytu w Tatrach Zachodnich. Pierwszego dnia wychodzimy tylko na Przełęcz Iwaniacką bo łapie nas konkretna burza z gradem. Nocujemy w schronisku na Hali Ornak, a drugiego dnia przechodzimy Wąwóz Kraków, odwiedzamy Jaskinie Raptawicką oraz Mylną i odpoczywamy na Polanie na Stołach.

Obertauern

28/03/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Kilkanaście zdjęć z pobytu w Obertauern - narty, trekking i zwiedzanie okolicy.

Hala Boracza

26/12/2009Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Świąteczny spacer na Halę Boraczą - jak widać klimaty bardziej jesienne niż zimowe :)

Dolina Chochołowska

11/10/2009Tagi: Tatry Zachodnie, Bielskie, Niżne,Tatry Zachodnie Polskie,Turystyka górska

Dwa dni spędzone w Dolinie Chochołowskiej. Niestety plany pokrzyżowała nam pogoda - pierwszego dnia weszliśmy na Grzesia w deszczu, a w dzień drugi pozostał odwrót na parking bo w nocy spadło kilkadziesiąt centymetrów śniegu...

Romanka

04/10/2009Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Trzy fotki z wyjścia na Romankę.

Ahornspitze

25/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Górujący nad Mayrhofen Ahornspitze (2973 m.) od pierwszego dnia przykuwał nasz wzrok, tym bardziej, że widzieliśmy go cały czas z naszego apartamentu :) W końcu więc, ostatniego dnia pobytu w Zillertal, postanawiamy zdobyć ten szczyt. Wyjeżdżamy kolejką do Ahornhütte, skąd ruszamy w kierunku naszego celu. Na grani szczytowej dopadają nas gęste chmury i mocno wieje, dlatego też szybko "odklepujemy" wierzchołek i uciekamy z powrotem do doliny - tutaj jest dużo lepiej więc wybieramy dłuższą drogę zejściową (2300 metrów przewyższenia) i niespiesznie schodzimy do Mayrhofen.

Kasselerhütte

24/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Pogoda nie dopisuje ale postanawiamy wybrać się nad kolejną zaporę w Zillertal - na jeziorze Stillupspeicher. Stąd ruszamy wgłąb gór i dochodzimy do położonego na wysokości 2177 metrów schroniska Kasselerhütte. Tego dnia zapomniałem aparatu więc wrzucam tylko 3 zdjęcia z telefonu.