Dolina Pięciu Stawów Polskich

20/02/2011Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów Polskich,Turystyka górska

Kilka zdjęć z dwóch dni spędzonych w Dolinie Pięciu Stawów (nocleg w schronisku). Plany były ambitne ale nawaliło tyle śniegu, że ciężko było wyjść chociażby na Zawrat. Dlatego skończyło się na spacerowaniu po okolicy i zjeździe na tyłku z progu :)

Karkonosze

08/10/2010Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Trzydniowy pobyt w Karkonoszach. Bazę "zakładamy" w Karpaczu, skąd każdego dnia ruszamy w góry. Pierwszego dnia wychodzimy na Ścieżkę, drugiego idziemy granią do Przełęczy Karkonoskiej, a trzeciego zaliczamy Czeskie i Śląskie Kamienie, Kotły Szrenickie i samą Szrenicę (schodzimy do Szklarskiej Poręby).

Kaunergrathütte

02/09/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Ostatni dzień pobytu w Alpach - wybieramy się na długi trekking do położonego w głębi doliny schroniska Kaunergrathütte (2817 metrów). Poprzedniego dnia Słońce dało nam ostro popalić, musimy więc zakrywać twarze niczym Arabowie :) Trasa jest piękna i dzika, na dodatek można spotkać lamy, które najpierw nie dają przejść a potem śledzą każdy krok i odprowadzają do schroniska ;) Kaunergrathütte to najwyżej położone schronisko w Pitztal, na dodatek tuż nad nim góruje Watzespitze - najwyższy szczyt Grupy Kaunergrat (3533 metry).

Riffllsee

01/09/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

W nocy mocno sypnęło, musimy więc odłożyć ambitne plany na bok i poszukać celu w zasięgu. Decydujemy się wyjechać kolejką do Rifflsee i stamtąd górami przejść do malowniczo położonego schroniska Taschachhaus. Niestety nie jest to dobra decyzja - jesteśmy po złej stronie rzeki, schodzimy więc stromymi zboczami by ją przekroczyć. No ale wraz ze wzrostem temperatury poziom wody znacznie się podnosi i w pewnym momencie zostajemy uwięzieni w jednej z zatok - rzeki nie przekroczymy, musimy więc wspinać się po kosówkach z powrotem na naszą ścieżkę. Sponiewierani i spaleni odbijającym od śniegu Słońcem musimy zejść z powrotem do naszej miejscowości.

Kaunertal Gletscherstrasse

30/08/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Prognozy pogody nie są optymistyczne, dlatego też decydujemy się pozwiedzać okolicę. Zaczynamy od wąwozu Zammer Lochputz, a następnie wyjeżdżamy widokową drogą Kaunertal Gletscherstrasse na wysokość 2750 metrów i zaliczamy trekking po okolicy.

Karleskopf

29/08/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Na przywitanie z  Pitztal wybieramy się pod lodowiec wieńczący dolinę i zdobywamy mierzący 2902 metrów Karleskopf. Mieliśmy jeszcze iść na Karleskogel (3107 m.) ale nie starczyło czasu. Po drodze odwiedzamy schronisko Braunschweiger Hütte. Piękne widoki towarzyszą nam cały dzień, wzrok przyciąga szczególnie majestatyczny Wildspitze, na który bardzo chciałem się wybrać w któryś z kolejnych dni - niestety załamanie pogody pokrzyżowało te plany.

Alpy Pitztal - prolog

28/08/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Kilka dni spędzone w Alpach Austriackich - tym razem naszą bazą wypadową jest Dolina Pitztal. Niestety pogoda dopisała tylko w 2 dni więc nie za dużo udało się podziałać, nadrobiliśmy za to zwiedzaniem. W tym miejscu kilka zdjęć "niesklasyfikowanych", relacje z wyjśc w góry w osobnych wpisach.

Bieszczady

29/07/2010Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Trzydniowy wyjazd w Bieszczady. Wynajmujemy pokój w Ustrzykach Górnych, skąd pierwszego dnia wychodzimy na Tarnicę i Halicz, po czym schodzimy przez Wołosate. Drugiego dnia pokonujemy Połoninę Caryńską i Wetlińską, po czym wracamy do Ustrzyk busem. Trzeciego dnia pływamy kajakiem po Jeziorze Solińskim :)

Dolina Kościeliska

22/05/2010Tagi: Tatry Zachodnie, Bielskie, Niżne,Tatry Zachodnie Polskie,Turystyka górska

Zdjęcia z dwudniowego pobytu w Tatrach Zachodnich. Pierwszego dnia wychodzimy tylko na Przełęcz Iwaniacką bo łapie nas konkretna burza z gradem. Nocujemy w schronisku na Hali Ornak, a drugiego dnia przechodzimy Wąwóz Kraków, odwiedzamy Jaskinie Raptawicką oraz Mylną i odpoczywamy na Polanie na Stołach.

Obertauern

28/03/2010Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Kilkanaście zdjęć z pobytu w Obertauern - narty, trekking i zwiedzanie okolicy.

Hala Boracza

26/12/2009Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Świąteczny spacer na Halę Boraczą - jak widać klimaty bardziej jesienne niż zimowe :)

Dolina Chochołowska

11/10/2009Tagi: Tatry Zachodnie, Bielskie, Niżne,Tatry Zachodnie Polskie,Turystyka górska

Dwa dni spędzone w Dolinie Chochołowskiej. Niestety plany pokrzyżowała nam pogoda - pierwszego dnia weszliśmy na Grzesia w deszczu, a w dzień drugi pozostał odwrót na parking bo w nocy spadło kilkadziesiąt centymetrów śniegu...

Romanka

04/10/2009Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Trzy fotki z wyjścia na Romankę.

Ahornspitze

25/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Górujący nad Mayrhofen Ahornspitze (2973 m.) od pierwszego dnia przykuwał nasz wzrok, tym bardziej, że widzieliśmy go cały czas z naszego apartamentu :) W końcu więc, ostatniego dnia pobytu w Zillertal, postanawiamy zdobyć ten szczyt. Wyjeżdżamy kolejką do Ahornhütte, skąd ruszamy w kierunku naszego celu. Na grani szczytowej dopadają nas gęste chmury i mocno wieje, dlatego też szybko "odklepujemy" wierzchołek i uciekamy z powrotem do doliny - tutaj jest dużo lepiej więc wybieramy dłuższą drogę zejściową (2300 metrów przewyższenia) i niespiesznie schodzimy do Mayrhofen.

Kasselerhütte

24/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Pogoda nie dopisuje ale postanawiamy wybrać się nad kolejną zaporę w Zillertal - na jeziorze Stillupspeicher. Stąd ruszamy wgłąb gór i dochodzimy do położonego na wysokości 2177 metrów schroniska Kasselerhütte. Tego dnia zapomniałem aparatu więc wrzucam tylko 3 zdjęcia z telefonu.

Peterskopfl

21/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Tego dnia planujemy zdobyć  mierzący 3231 metrów Hoher Riffler. Wyjeżdżamy samochodem nad zaporę na jeziorze Schlegeisspeicher i podchodzimy do schroniska Friesenberghaus. Stąd ruszamy dalej i wychodzimy na Peterskopfl (2679 m.).  Niestety mamy za mało czasu by iść dalej, dlatego też tą samą drogą wracamy nad zaporę.

Zillergründl Speicher

20/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Dzień po przyjeździe do Zillertal wynajmujemy rowery i malowniczą drogą wyjeżdżamy 1200 metrów w pionie do imponującej zapory na jeziorze Zillergründl  (1850 m.). Zjazd w dół dostarcza o wiele więcej emocji niż kilka godzin pedałowania pod górę :)

Alpy Zillertal - prolog

19/07/2009Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Pierwsza letnia wizyta w Alpach - wynajmujemy apartament w Mayerhofen i tydzień działamy w okolicy. W dni restowe zwiedzamy Innsbruck i plażujemy się nad jeziorem Achensee. W tym miejscu zdjęciach z tych dni, pozostałe w osobnych wpisach.

Rysianka

14/06/2009Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Cztery fotki z czerwcowego spaceru na Rysiankę.

Pieniny

12/06/2009Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Korzystając z wolnego dnia jedziemy w Pieniny i zaliczamy szybki trekking wzdłuż Dunajca.

Zell am See

14/03/2009Tagi: Alpy,Alpy - Austria,Turystyka górska

Zdjęcia zrobione podczas kilkudniowego wyjazdu na narty w Alpy Austriackie. Poza jazdą na Schmittenhöhe i Kaprun odwiedzamy kilka ciekawych miejsc w okolicy.

Słowacki Raj

09/11/2008Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Słowacja,Turystyka górska

Dwudniowy pobyt w Słowackim Raju. Pierwszego dnia przechodzimy Wąwóz Sucha Bela, drugiego zaliczamy Przełom Hornadu i odwiedzamy Polanę Kláštorisko.

Krawców Wierch

28/09/2008Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Kilka fotek z jesiennej wycieczki na Krawców Wierch.

Tatry - doliny reglowe, Karb + Jezioro Czorsztyńskie

26/08/2008Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Gąsienicowa,Turystyka górska

Spędzamy z Ulą kilka dni w Zakopanem. Stąd codziennie ruszamy na wycieczki - ponieważ jestem po zdjęciu gipsu z nogi nadrabiamy zaległości i odwiedzamy nisko położone miejsca jak Sarnia Skały czy Doliny Reglowe. Wyżej w góry ruszamy tylko jednego dnia - wchodzimy na Karb. Jeden dzień poświęcamy też na Jezioro Czorsztyńskie i zwiedzanie zamków nad nim położonych.

Góry Stołowe

23/08/2008Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Zdjęcia z dwóch dni spędzonych w Górach Stołowych.

Wielka Rycerzowa i Wielka Racza

03/05/2008Tagi: Góry Niskie,Góry Niskie - Polska,Turystyka górska

Majówka w Beskidzie Żywieckim. Ruszamy z Rycerki i na Rycerzową wchodzimy przez Mladą Horę. Noc spędzamy w Schronisku na Przełęczy Przegibek, gdzie trafiamy na mocną imprezę trwającą aż do rana :) Kolejnego dnia szlakiem granicznym wchodzimy na Wielką Raczę by następnie zejść do Rycerki.

Dolina Pięciu Stawów Polskich, Zawrat, Kozi Wierch

13/07/2007Tagi: Tatry Wysokie,Dolina Pięciu Stawów Polskich,Turystyka górska

Zdjęcia z kilkudniowego pobytu w Schronisku w Dolinie Pięciu Stawów Polskich. Wchodzimy m.in. na Zawrat oraz Kozi Wierch.

Czerwone Wierchy, pod Rysami, Szpiglasowy Wierch

17/08/2006Tagi: Tatry Zachodnie, Bielskie, Niżne,Tatry Zachodnie Polskie,Turystyka górska

Spędzamy kilka dni w Zakopanem, skąd odbywamy kilka wycieczek - wchodzimy m.in. na Czerwone Wierchy, Szpiglasowy Wierch, próbujemy też wejść na Rysy.

Giewont, Dolina Kościeliska, Dolina Pięciu Stawów Polskich, Kasprowy Wierch

29/09/2005Tagi: Tatry Zachodnie, Bielskie, Niżne,Tatry Zachodnie Polskie,Turystyka górska

Jedziemy na kilka dni do Zakopanego. Stąd odbywamy wycieczki w góry - na Giewont, do Doliny Kościeliskiej, do Doliny Pięciu Stawów i na Halę Gąsienicową (Kasprowy Wierch). Niestety nie trafiamy z pogodą bo dwa dni sypie nam śniegiem.